خبرگزاری کار ایران

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۷۳

مهم ترین جزء رشد کودکان تغذیه آن هاست. بنابراین بسیار مهم است که رژیم غذایی کودکان سرشار از مواد مغذی باشد تا کودکان در بزرگسالی تحت تاثیر کمبود این مواد قرار نگیرند و بیماری هایی آن ها را تهدید نکند. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به خواص فندق برای کودکان بپردازیم و اهمیت آن در تغذیه کودک را بازگو کنیم. همراه ما باشید.

به گزارش ایلنا،اهمیت مصرف مغز آجیل ها از زمان های قدیم برای کودکان مرسوم بوده و امروزه نیز بسیاری از پزشکان خوردن آن را برای کودک ضروری می دانند. حتی جالب است بدانید پزشکان توصیه می کنند از روغن فندوق برای مالش پوست کودکان استفاده شود ، این کار مانع از بیماری های تنفسی در کودکان می شود.

فندوق سرشار از ویتامین های گروه E می باشد. مصرف این گروه از ویتامین ها باعث بهبود کارکرد و رشد عضلات کودکان می شود. از طرفی فندوق سرشار از ویتامین های گروه b نیز می باشد. وجود این گروه از ویتامین ها برای ساخت سلول های خونی و سلامت سیستم عصبی کودک ضروری است.

بنابر این تا به حال ، تا حدودی متوجه خواص فندق برای کودکان شده اید. در ادامه چند مورد از خواص مفید فندق برا کودکان را ذکر خواهیم کرد.

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

فندق سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای کودکان است

1. جلوگیری از افزایش وزن و چاقی کودک

امروزه به دلیل گسترش بیماری کرونا و شرایط نامساعد محیطی حاصل از آن و همچنین زندگی آپارتمانی و گسترش تلفن های هوشمند تا حدود زیادی تحرک ضروری کودکان صلب شده است. با این وجود می توان گفت کودکان در معرض چاقی می باشند و افزایش وزن در سن کودکی می تواند عواقب جبران ناپذیری در بزرگسالی داشته باشد.

از طرفی جایگزین کردن فست فود ها به جای غذا های مفید ، خوردن مواد غذایی فیبری را واجب کرده است. فندوق یکی از مواد غذایی است که به دلیل داشتن فیبر گیاهی منجر به احساس سیری در کودکان می شود و با این وجود کودکان تا مدت زمان زیادی از خوردن زیاد و افزایش کالری دست می کشند.

علاوه بر این همانطور که پیش تر نیز گفتیم فندق سرشار از انواع ویتامین ها و عناصر مورد نیاز کودکان است و همین باعث تامین مواد و انرژی مورد نیاز کودکان می شود.

2. فندق احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان ها دقیقا همان چیزی هستند که برای جلوگیری از سرطان نیاز است. سرطان درواقع غده بد خیمی است که در اثر تخریب سلول ها ایجاد می شود. این سلول های سرطانی سرعت انتقال بیش از حد زیادی را دارند به همین دلیل سرطان یکی از بیماری هایی است که باید سریع درمان شود.

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

یکی از فواید فندق برای کودکان فیبر موجود در ان است که باعث سیر شدن ان ها می شود

آنتی اکسیدان ها در از بین بردن این سلول های سرطانی نقش به سزایی دارند بنابر این مصرف آنتی اکسیدان بسیار مهم است.

خوشبختانه فندق در مقایسه با سایر اجیل ها مانند پسته ، گردو ، بادام و.. بیشترین آنتی اکسیدان را دارد. فندق به مقدار زیادی پروآنتویسانیدین ها که نوعی از انتی اکسیدان ها می باشد را داراست. بر اساس اآزمایش های انجام شده روی حیوانات این نوع از آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از سرطان کمک می کنند و انها می توانند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنند.

جالب است بدانید از عصاره فندق ، امروزه برای درمان سرطان های دهانه رحم ، سرطان کبد ، سینه و روده بزرگ استفاده می شود.

بنابر این می توان گفت یکی از خواص فندق برای کودکان کاهش احتمال ابتلا به بیماری سرطان است.

3. فندق یبوست را کاهش می دهد

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

فیبر گیاهی موجود در فندق می تواند یک راه عالی برای درمان یبوست کودکان باشد

همانطور که گفتیم فندق دارای مقدار زیادی فیبر گیاهی است که از این رو می تواند یک داروی ایده عال برای بیماری یبوست کودکان باشد. برای اینکه متوجه این خواص درمانی فندق شوید می تواند هر روز چند گرم فندق به کودکتان بدهید تا در عرض چند روز خواصیت درمانی آن را متوجه شوید.

4. تقویت هوش یکی از خواص فندق برای کودکان

یکی از مواردی که مادران همیشه به آن اهمیت می دهند ، هوش و حافظه فرزند خود می باشد و به همین دلیل از میوه ها و مغزی های متعددی به این منظور استفاده می کنند. فندق یکی از این مغذی ها است که به مقدار زیادی فسفر دارد و همین مورد برای تقویت هوش فرزند ضروری است.

بنابراین مهم است تا مادر در دوران بارداری به مقدار کافی فندق مصرف کند. علاوه بر این کودک نیز می تواند از فسفر فندق بهره ببرد و سیستم عصبی خود را تقویت کند.

5. مصرف فندق سلامت قلب را به دنبال دارد

وجود آنتی اکسیدان ها در فندق به علاوه اسید های چرب سالم یک ترکیب عالی برای کاهش کلسترول خون به شمار می آید که در ادامه آن قلب در سلامت کامل به سر خواهد برد.

یکی دیگر از خواص فندق برای کودکان ، تعادل فشار خون می باشد. در واقع فندق به دلیل اینکه به مقدار زیادی دارای اسید های چرب ، انتی اکسیدان ها ، پتاسیم و منیزیم ، ویتامین های گروه e و فیبر غذایی است در تنظیم فشار خون به خوبی موثر واقع می شود.

آزمایش های انجام شده نشان می دهد مصرف روزانه 30 الی 70 گرم فندق می تواند سلامت قلب شما را تا حدود زیادی تضمین کند.

6. تقویت پوست و مو

 

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

فندق یک آبرسان طبیعی برای پوست می باشد

یکی دیگر از خواص فندق برای کودکان تقویت پوست و پیازه مو می باشد. در واقع فندق یک آبرسان طبیعی است که به طور شگفت انگیزی در طراوت و شادابی پوست نقش دارد. همچنین مصرف فندق می تواند در تقویت پیازه مو و رشد طبیعی مو های فرزند شما نقش داشته باشد. 

برای اینکه تاثیر این ویژگی از فندق را در کودکتان مشاهده کنید باید فندق را در برنامه غذایی او قرار دهید.

7. تامین انرژی مورد نیاز کودکان 

همانطور که می دانید کودکان نسبت به بزرگسالان تحرک بیشتری دارند و این تحرک نیازمند انرژی کافی است. در صورتی که کالری مورد نیاز از فست فود ها تامین شود می تواند در چاقی و اضافه وزن کودک تاثیر به سزایی داشته باشد.

اما در صورتی که از فندق برای تامین انرژی استفاده کنید به دلیل اینکه در این خشکبار ، به مقدار بالایی پروتئین و کربوهیدرات وجود دارد ، می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت کودکتان را تامین کند. از طرفی نیز به دلیل اینکه فندق دارای فیبر گیاهی می باشد ، مصرف آن باعث سیری کودک می شود و از پر خوری او جلوگیری خواهد کرد.

جمع بندی و نکات پایانی مطلب 

تا به حال با تاثیر فندق در رشد کودک و جلوگیری از بیماری هایی نظیر چاقی و سرطان مطلع شده اید. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان به مصرف فندق در دوران بارداری و کودکی فرزند تاکید دارند.

اما نکته ای وجود دارد که باید به ان توجه داشته باشید!

خواص فندق برای کودکان برای هیچکس پوشیده نیست و همه ما از آن اطلاع داریم اما شیوه درست مصرف آن بسیار مهم است. بسیاری از والدین سعی دارند قبل از اینکه کودک قدرت جویدن و بلع را به خوبی یادبگیرد ، فندق را نیز به برنامه غذاییشان اضافه کنند! این کار می تواند منجر به خفگی کودک شما شود.

به این منظور باید حریره ای از فندق استفاده کنید. در این حریره می توانید از شیر و عسل برای بهتر کردن طعم آن استفاده کنید.

از طرفی باید بدانید مصرف بیش از حد فندق می تواند منجر به بیماری های گوارشی در کودکتان شود. بنابراین تعادل مصرف این ماده غذایی مفید برای کودکان را حفظ کنید.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز