خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مربای غوره

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۷۱

به فصل غوره نزدیک شده ایم. غوره ها قبل از اینکه برسند و به انگور تبدیل شوند تشکیل می شوند. از این غوره ها علاوه بر تهیه ی آبغوره و ترشی غوره می توانید مربای غوره هم تهیه کنید. برای آشنایی با تهیه ی مربا غوره با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، اگر یک مربای خوشمزه و پر خاصیت را می خواهید تهیه کنید، حتما "مربای غوره" را تهیه کنید که برای تقویت سیستم گوارش و اشتهاآوری بسیار مفید است.

طرز تهیه مربا غوره:

مواد لازم برای تهیه ی مربای غوره:

غوره

2 کیلوگرم

شکر

3 کیلوگرم

آب

6 لیوان

هل

6 عدد

گلاب

6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای غوره:

برای درست کردن مربای غوره با کیفیت باید از غوره های بدون دانه و سالم و تازه استفاده کنید. استفاده از غوره های دانه دار هنگام مصرف شما را اذیت می کند.

سپس دانه های خوب و تازه ی غوره را جدا کنید، و آن ها را داخل ظرفی بریزید و آب روی آن ها بگیرید و بعد از 10-15 دقیقه آن ها را داخل آبکش بریزید. زیاد ماندن غوره ها در آب باعث خراب شدن آن ها می شود. سپس روی آن ها آب بریزید و داخل قابلمه ای مناسب بریزید.

اکنون شکر را روی غوره ها بریزید و آب را روی آن ها بریزید. سپس قابلمه را روی شعله ی ملایم قرار بدهید، کفی که روی مربا ایجاد می شود را بردارید.

پس از 2 ساعت که غوره ها پختند و مربا به قوام مناسبی رسید هل و گلاب را اضافه کنید. پس از چند دقیقه شعله را خاموش کنید.

اجازه بدهید مربا سرد شود. سپس آن را درون ظرف های مناسب درب دار تمیز و خشک بریزید. درب آن ها را محکم ببندید و در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای غوره

نکاتی برای تهیه ی مربا غوره:

دقت کنید برای تهیه ی مربا غوره هرگز از غوره های خیلی رسیده و شیرین شده استفاده نکنید زیرا پس از جوشیدن مربای شما نجس می شود.

 برای تهیه ی این مربا به دلیل اینکه غوره ترش است باید میزان شکر از غوره ها بیشتر باشد. اگر میزان شکر و غوره را یک اندازه بگیرید مربای شما ترش تر می شود.

 برای ابتدای کار می توانید میزان تمام مواد اولیه را نصف کنید. و اگر مورد علاقه ی شما بود. بیشتر تهیه کنید.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز