خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه پیراشکی کلم و قارچ

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۲۵۴

در گزارش زیر طرز تهیه پیراشکی کلم و قارچ را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، امروز قصد داریم دستور تهیه پیراشکی کلم و قارچ را به شما آموزش  دهیم.

پیراشکی کلم و قارچ در اصل با نان تورتیلای خام آماده می شود که دستور آن قبلاً گفته شده، اما شما می توانید از خمیر پیراشکی یا حتی نان‌های مشابه دیگر استفاده کنید. مواد داخل پیراشکی را می توانید به سلیقه خود تغییر دهید و از هر سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.

مواد لازم:

پیاز زرد ۱ عدد

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

هویج رنده شده ۲ عدد

قارچ ورقه شده ۳۰۰ گرم

اسفناج خرد شده ۲۵۰ گرم

کلم سبز ۱ عدد

سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

سس سویا ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر سیر ۱/۴ قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

خمیر پیراشکی یا نان تورتیلای خام ۱۸ عدد

طرز تهیه:

ابتدا، در تابه بزرگی ۳ قاشق روغن زیتون را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید. پیاز را خرد کنید و ۲ دقیقه تفت بدهید تا شروع به نرم شدن کنند. هویج رنده شده را به آن اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت بدهید. پس از آن، قارچ خرد شده و در آخر اسفناج را اضافه کنید و ۲-۳ دقیقه دیگر تفت بدهید تا سبزیجات پخته شوند.

سس سویا، سس کچاپ، پودر سیر، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس به همه مواد برسد. کلم را خرد کنید و هر بار یک سوم آن را به مواد اضافه کنید و ۳-۵ دقیقه تفت بدهید. کلم باید نرم شود، ولی هنوز کمی تردی داشته باشد. تابه را کمی خم کنید و مایع اضافی را دور بریزید.

۱ قاشق پر از مخلوط کلم بردارید و روی نیمی از خمیر پیراشکی گرد بمالید. ۲ سانت از لبه خمیر را خالی بگذارید. با دست یا با قلمو کمی آب به لبه‌های خالی خمیر پیراشکی بمالید. خمیر را از وسط تا کنید و لبه‌ها را با چنگال فشار دهید تا دو طرف آن به هم بچسبند. این کار هم باعث زیبایی بیشتر پیراشکی می شود و هم باعث میشود پیراشکی در حین پخت از هم نپاشد.

کف تابه بزرگی را با روغن چرب کنید. روی شعله قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیراشکی‌ها را در تابه سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود (یکی دو دقیقه برای هر طرف). روی ظرف مورد نظرتان دستمال حوله‌ای بکشید. پیراشکی‌های سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز