خبرگزاری کار ایران

۵ روش ساده که شما را از شر ریزش مو خلاص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۲۴۷

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی ناشی از مشکلات قابل درمان هستند و برخی برای برخی هم هنوز درمان موثری یافت نشده است. در این مطلب به چند روش راحت و اثرگذار اشاره می‌کنیم که برای درمان ریزش موی شما بسیار اثرگذار است

به گزارش ایلنا، ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم‌ها را سنین مختلف آزار می‌دهد. این ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی ناشی از مشکلات قابل درمان هستند و برخی برای برخی هم هنوز درمان موثری یافت نشده است. در این مطلب در مورد راه‌ها و روش‌های جلوگیری از ریزش مو و پیشنهادی در مورد درمان ریزش مو می‌خوانید.

علائم ریزش مو

همه‌ ما در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ تار از موهای سرمان را از دست می‌دهیم. موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می‌ماند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است. پس موی همه ما می‌ریزد ولی ریزش مو به شرایطی اطلاق می‌شود که تراکم موها کاهش یابد.

بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و تا زمانی که تراکم موهای سر تا حد قابل توجهی کم نشود، متوجه آن نمی‌شویم. در جلوگیری از ریزش مو (و تقریباً تمام مشکلات سلامتی) زمان شروع درمان اهمیت زیادی دارد. یعنی هرچه زودتر برای درمان ریزش موی خود اقدام کنید، احتمال موثر بودن درمان بیشتر می‌شود.

► شایع‌ترین نشانه‌ها و علائم ریزش مو عبارتند از:

  • کنده شدن راحت موها هنگام کشیدنشان

  • تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام

  • جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها

  • ریختن تعداد زیادی مو روی بالشت بعد از خواب شبانه

در این شرایط مراجعه به پزشک جهت بررسی‌های بیشتر لازم است. چون گاهی ریزش مو نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای است.

۵ روش ساده که شما را از شر ریزش مو خلاص می‌کند

در ادامه مطلب به چند روش راحت و اثرگذار اشاره می‌کنیم که برای درمان ریزش موی شما بسیار اثرگذار است.

۱- استفاده بی‌رویه از محصولات شیمیایی را کم کنیم

امروزه بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی در بازارها موجود هست و افراد زیادی هم از آنها استفاده می‌کنند. استفاده از این محصولات شیمیایی در طولانی‌مدت باعث ریزش مو می‌شوند و تأثیرات منفی به همراه دارند.

شاید در نگاه اول این طور به نظر بیاید که این محصولات دارای اثرگذاری بسیار طولانی و مطلوبی هستند، اما حقیقت این است که مواد شیمیایی در طولانی‌مدت می‌تواند باعث ضعف مو شود و در نهایت باعث ریزش تعداد زیادی از موهای سر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنیم که علاوه بر اثرگذاری مطلوب باعث تقویت ریشه موی افراد هم شود.

۲- هر چند وقت یکبار موهایمان را تا حدی کوتاه کنیم

موهای افراد پس از مدتی ممکن است ضعیف یا با چالش‌هایی همچون زبری و موخوره مواجه شوند، در چنین موقعی بهترین راه حل این است که حدودا هر سه ماه یک بار حداقل دو سانت از موهایمان را کوتاه کنیم تا علاوه بر تحریک موها برای رویش مجدد، از شر مشکلاتی همچون موخوره و زبری مو نیز خلاص شویم.

۳- ماساژ سر را فراموش نکنیم

گردش خون مناسب سلامت بدن را به همراه دارد و افراد کمتر دچار بیماری‌ها و امراض مختلف می‌شوند. سلامت موها و پوسته سر ما هم از این قاعده پیروی می‌کنند. یکی از کارهایی که باعث می‌شود گردش خون در پوسته سر ما افزایش یابد و درنهایت ریزش موها کمتر شود و سلامت فولیکول‌های موها افزایش پیدا کند، ماساژ پوست سر است. برای ماساژ سر و تحریک فولیکول‌های مو برای رویش مجد نیازی نیست از روش‌های تهاجمی استفاده کنیم، کافی است با نوک انگشتانمان به شکل دورانی پوست سر خود را ماساژ بدهیم.

۴- از مدل موهای آزاردهنده دوری کنیم

ما باید به این موضوع دقت داشته باشیم که سلامت ما مهمتر از هر مسئله دیگری است. به همین دلیل هم توصیه می‌شود به جای اینکه از مدل موهایی همچون دم‌اسبی، بافت آفریقایی و… استفاده کنیم که موجب کشیدگی تارهای مو می‌شوند، سعی کنیم موهایمان را به گونه‌ای ببندیم که احساس آرامش داشته باشیم و تارهای مو دچار فشردگی و کشیدگی نشوند. کشیدگی و فشار به تارهای مو باعث جدا شدن آنها از ریشه می‌شوند و این موضوع به‌تدریج ریزش مو را افزایش می‌دهند.

۵- حرارت زیاد باعث ریزش مو می‌شود

موی انسان از پروتئین تشکیل شده و موقعی که در معرض حرارت بالا و گرما بیش از حد قرار می‌گیرد، این پروتئین از بین می‌رود و با از بین رفتن این ماده مفید، ریزش مو هم افزایش پیدا می‌کند. برخی از افرادی که در طولانی مدت از سشوار و دستگاه‌های حرارتی دیگر برای خشک کردن موهایشان استفاده می‌کنند، از این موضوع آگاهی ندارند و تنها شاهد ریزش بیش از حد موهای خود خواهند بود. بنابراین سعی کنیم این اجازه را به موهایمان بدهیم تا به طور طبیعی خشک شوند و استحکام و پروتئین آنها از بین نرود.

منبع:همشهری آنلاین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز