خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه عدسیِ لعاب‌دار و خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۷۶۰

در این مطلب طرز تهیه عدسی با سیب‌زمینی و رب را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، عدسی را هم می‌توان به مقدار کم به عنوان پیش غذا و هم با حجم بیشتر به عنوان غذای اصلی مصرف کرد. این غذای راحت و گرم را شما می‌توانید به عنوان صبحانه، نهار و شام میل کنید و این غذا به خاطر وجود عدس در آن سرشار از پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی و ویتامین‌ها است. درادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه این غذای رژیمی خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم

عدس: ۲ پیمانه

سیب زمینی: ۱ عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه: به مقدار لازم

روغن: ۱ قاشق غذاخوری

رب: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز و سیر: ۱ عدد


طرز تهیه

برای تهیه خوراک عدسی، ابتدا عدس را شسته و همراه با چند لیوان آب به مدت ۲ ساعت آن را خیس کنید.

پیاز و سیر را خرد کنید و با روغن تفت دهید تا سبک شود. (اگر دوست ندارید پیاز زیر دندان بیاید می‌توانید آن را رنده کنید)؛ سپس زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه عدسیِ لعاب‌دار و خوشمزه

سیب زمینی نگینی را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس رب را اضافه کرده و تا زمانی که بوی خامی رب از بین برود تفت دهید.

سپس عدس را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید و بگذارید تا کاملا بپزد! (اگر می‌خواهید سیب زمینی نریزید، می‌توانید به جای آن از یک قاشق آرد استفاده کنید.)

در صورت تمایل می‌توانید از مقداری قارچ خرد شده نیز استفاده کنید؛ در هنگام سرو می‌توانید از آبلیمو و روغن زیتون استفاده کنید و در صورت تمایل به غذا‌های تند، فلفل بیشتری به آن اضافه کنید.


نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن عدسی

عدس را چه برای عدسی و چه برای عدس پلو، اگر ۲۴ ساعت قبل از پختن آن با مقداری آب خیس کنید در موقع پخته شدن عدس رنگ آن تیره نمی‌شود و نفخ آن نیز گرفته می‌شود.

اگر عدسی بسیار شور شد می‌توانید به آن سیب زمینی اضافه کنید.

طرز تهیه عدسیِ لعاب‌دار و خوشمزه

هرگز به عدسی گوشت اضافه نکنید، زیرا عدسی خوراکی است که بدون گوشت تهیه می‌شود.

اگر در هنگام طبخ عدسی آب آن به اتمام رسید حتما به آن آب جوش اضافه کنید.

می‌توانید به عدسی زیره و آب لیمو اضافه کنید.

شما می‌توانید سیب زمینی‌ها را بپزید و بعد خرد کنید یا سیب زمینی‌ها را به صورت خام خرد کرده و داخل موادتان بریزید تا بپزند.

حتی می‌توانید سیب زمینی‌های پخته شده را له کرده و بعد به موادتان اضافه کنید تا عدسی شما لعاب خوبی داشته باشد.

اگر عدس‌های شما دیرپز هستند آن‌ها را یا از چند ساعت قبل خیس کرده یا در زودپز نیم پز کنید.

شما می‌توانید کمی قارچ را خرد کرده و به عدسی اضافه کنید و اجازه دهید کمی با هم بپزند تا عدسی شما خوشمزه‌تر شود.

پیاز، رب و کمی ادویه را با هم تفت داده و به عدسی خود اضافه کنید تا طعم لذیذ‌تری پیدا کند و روی عدسی خود را هم با این مواد می‌توانید تزئین کنید.

در انتها وقتی عدسی را سرو کردید و می‌خواهید میل کنید آبلیموی تازه یا آبغوره به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود. البته اینکه با کدام عدسیتان را میل کنید به ذائقه‌ی شما بستگی دارد.

روی عدسیتان را حتی با کمی کشک، خامه یا ماست هم می‌توانید تزئین کنید فقط اجازه دهید تا عدسیتان سرد شود و رویه‌ی خود را بگیرد تا تزئینتان خراب نشود.


منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز