خبرگزاری کار ایران

قتل در کرمانشاه؛ دستگیری قاتل در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۱۲۵

قاتل فراری که فیلم صحنه جرم آن در فضای مجازی منتشر شده بود در کمتر از دو ماه در استان البرز دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، کمتر از دو ماه قبل باز هم فیلمی در فضای مجازی دست به دست چرخید و سبب جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شد؛ اما این بار فیلم منتشر شده از قتل جوانی به دست برادر همسرش و به ضرب گلوله خبر می‌داد.

مردی جوان به دلیل اختلافات خانوادگی همسر خواهرش را در کوچه به ضرب گلوله به قتل رساند و فرار کرد اما در طول 53 روز در استان البرز دستگیر شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاتل فراری خبر داد که فروردین امسال پس از قتل همسر خواهرش در شهرک پردیس کرمانشاه به شهرستان ملارد استان البرز گریخته بود.

وی عنوان کرد: در روز 11 فروردین امسال موضوع قتل پسر جوانی به ضرب چند گلوله در شهرک پردیس کرمانشاه به پلیس گزارش شد.

وی افزود: پس از وقوع این جنایت، پلیس آگاهی تحقیقات همه جانبه خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری که بعد مشخص شد برادر همسر مقتول بوده را آغاز کرد.

جاویدان تصریح کرد: کاراگاهان پس از هفته ها کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری در شهرستان ملارد استان البرز شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی و همکاران خود در این شهرستان، عازم محل شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کاراگاهان پلیس آگاهی پس از حضور در شهرستان ملارد و اطمینان از حضور قاتل فراری 31 ساله در مخفیگاهش وی را طی عملیاتی غافلگیرانه و با رعایت حقوق شهروندی همسایگان دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی ها به ارتکاب قتل جوان 30 ساله در شهرک پردیس کرمانشاه اعتراف و انگیزه اش را اختلافات خانوادگی با مقتول عنوان کرد.

جاویدان با اشاره به معرفی قاتل فراری به دستگاه قضائی، از صلابت پلیس در برخورد با مجرمان خطرناک خبر داد و گفت: این افراد حتی اگر کیلومترها از محل جنایت هم فاصله گرفته باشند از جشمان تیزبین پلیس در امان نبوده و سرانجام تسلیم قانون خواهند شد.

پرونده قتل شهرک پردیس با سرعت و دقت رسیدگی می‌شود

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه با اشاره به حادثه قتلی که حدود دوماه پیش در شهرک پردیس کرمانشاه اتفاق افتاد اظهار داشت: در این حادثه مردی 35 ساله با شلیک اسلحه همسر خواهر خود را به قتل رساند و از محل متواری شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه صحنه وقوع این قتل بسرعت در فضای مجازی منتشر شد و جریحه دار شدن افکار عمومی و مخدوش شدن احساس امنیت شهروندان را بدنبال داشت.

دادستان کرمانشاه افزود: به دلیل حساسیت بالایی که این حادثه ایجاد کرده بود، پس از وقوع جنایت بازپرس ویژه قتل دادسرا و پلیس آگاهی را مأمور به پیگیری جدی و شبانه‌روزی برای شناسایی و بازداشت متهم کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با مجموعه اقدامات ضابطین دستگاه قضایی و پیگیری های مجدانه دادسرای استان مشخص شد که جوان متهم به قتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله از شهر کرمانشاه گریخته و به استان البرز عزیمت کرده و در آنجا مخفی شده است.

کرمی افزود: سرانجام به دنبال تلاش‌های بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز استان، پلیس آگاهی کرمانشاه و همکاری مقام قضایی و پلیس آگاهی استان البرز، محل اختفای متهم شناسایی و وی صبح امروز(دوم خرداد) دستگیر و به استان کرمانشاه منتقل شد.

وی گفت: متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب قتل جوانی 30 ساله در شهرک پردیس کرمانشاه اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی با مقتول عنوان کرد.

دادستان کرمانشاه با تأکید براینکه این جوان متهم به قتل اکنون در بازداشت به سر می‌برد، گفت: با توجه به اهمیت این پرونده و تاثیری که در مخدوش شدن امنیت روانی مردم است، رسیدگی به آن فوری، با دقت و سرعت خواهد بود.

امیرحیدر محمدی بازپرس شعبه دوم بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به وقوع این حادثه قتل در شهرک پردیس کرمانشاه در تاریخ یازدهم فروردین امسال، اظهار داشت: پس از اعلام گزارش این قتل، به همراه پلیس آگاهی به محل وقوع حادثه رفتیم و طبق بررسی‌ها مشخص شد که فرد به نام "ی. فخری" داماد خانواده "بهرامیان" توسط برادرزنش در کنار ماشین خود به قتل رسیده است.

وی افزود: پس از انجام بررسی های میدانی و تحقیقات محلی مشخض شد بین مقتول و خانواده همسرش از چند ماه پیش اختلافاتی ادامه دار به وجود آمده، تا اینکه در روز حادثه مقتول به درب منزل پدر همسر خود مراجعه می کند و پس از ایجاد سرو صدا خواهان بازگشت همسرش به زندگی مشترکشان می شود.

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمانشاه تاکید کرد: در این شرایط برادر زن مقتول همراه با یک اسلحه که به صورت غیرمجاز در منزل نگهداری می کرد، از منزل پدری خود بیرون آمده و داخل کوچه به سمت مقتول شلیک می کند.

وی افزود: گلوله اول به شیشه عقب ماشین مقتول برخورد کرده و ضمن شکستن شیشه باعث زخمی شدن او نیز می شود، برای همین از ماشین خود بیرون می آید و متهم برای بار دوم از فاصله 50 متری اقدام به شلیک یک گلوله دیگر به سمت او می کند که این بار با صورت مقتول برخورد کرده و باعث مرگش می شود.

محمدی با اشاره به فرار متهم پس از وقوع این قتل، اظهار کرد: طبق رصد فنی که از متهم داشتیم در استان های مختلف در حال تردد بود تا اینکه در نهایت محل اختفایش را در استان البرز شناسایی کردیم وطی یک عملیات غافلگیرانه شبانه، پس از 53 روز از وقوع قتل دستگیر و به کرمانشاه منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم این پرونده در استان البرز زندگی می کرده و همان روز حادثه برای دیدن پدر بیمار خود به کرمانشاه آمده، عنوان کرد: سلاحی که در این حادثه مورد استفاده قرار گرفت، از سالها قبل توسط متهم خریداری شده بود و در منزل پدرش نگهداری می شد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه مردم برای اختلافات خانوادگی خود باید از انتقام جویی های خصوصی پرهیز کنند، گفت: اگر اختلافی بین خانواده ها بوجود می آید بهتر است از طریق ریش سفیدان و بزرگان و یا شوراهای حل اختلاف آن را حل کنند و در مسیر صلح و سازش گام بردارند.

وی به دسترسی آسان به سلاح در کرمانشاه هم اشاره ای کرد و افزود: باید راهکارهایی برای این موضوع اندیشیده شود.

متهم به قتل در این پرونده نیز با ابراز پشیمانی از اقدام خود اظهار کرد: خواهرم دوبار از همسرش طلاق گرفته بود، اما مقتول بازهم اصرار داشت که خواهرم دوباره به زندگی مشترک با او بازگردد.

وی عنوان کرد: من در کرج زندگی می‌کنم و آن روز برای دیدن پدر پیرم که بیمار بود به کرمانشاه آمدم و وقتی هم که شنیدیم مقتول پدرم را کتک زده و آن روز هم داخل کوچه سر و صدا می کرد عصبی شدم و تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم، برای همین به سراغ اسلحه رفتم.

این متهم به قتل گفت: روز حادثه مقتول ناهار را در خانه ما بود، اما کسی از اعضای خانواده چندان به او اهمیتی نمی‌داد و رفت و دوباره پس از چندساعت برگشت و سرو صدا ایجاد کرد و در نهایت هم آن اتفاق افتاد.

وی گفت: در آن لحظه مغرم کار نمی‌کرد و این حادثه را رقم زدم. هیچکس از مرگ انسانی دیگر خوشحال نمی‌شود و م هم پیشمانم.


منبع:تسنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز