خبرگزاری کار ایران

تعداد نیروی پرستاری کافی در سیستم سلامت کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۷۸۲

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: برای رسیدن به کیفیت مطلوب خدمات درمانی، نیاز است به سمت استانداردها حرکت کنیم، استانداردی که در خود منطقه تعریف شده است؛ و این استاندارد شامل این می‌باشد که بیمارستان‌ها به ازای هر یک تخت ۲.۵ نیروی پرستاری داشته باشند ولی متاسفانه تعداد نیروی کافی در سیستم سلامت کشور نداریم.

یوسف رحیمی در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری افزود: رسانه ملی و مردم در بحران کرونا با فعالیت پرستاران و سختی کار این عزیزان تا حدودی آشنا شده‌اند، پرستاران از ابتدای شروع ویروس کرونا در صحنه حضور داشتند و از ارائه خدمات به بیماران کم نگذاشته اند؛ به طوری که با گسترش موج اول تا چهارم کرونا بسیاری از کارمندان در سطح کشور دور کار و بخشی از مشاغل تعطیل شدند. اما پرستاران با شیفت‌های طولانی مدت و بدون مرخصی مشغول خدمات بودند. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: شغل پرستاری نسبت به مشاغل دیگر سختی‌هایی دارد. برای مثال پرستاران در این بحران با وجود اینکه می‌دانستند جانشان در خطر است، ولی با تمام سختی وفشارهای روانی در صحنه حضور داشتند. اکثر پرستاران در این دوران از خانواده‌هایشان دور بوده اند، تعداد زیادی از پرستاران در راه مبارزه با این بیماری شهید شدند و برخی از این عزیزان درگیر ویروس کرونا شده اند؛ نیاز است تفاوتی از نظر سختی کار و… برای شغل پرستاری در نظر گرفته شود. 

وی ادمه داد: اما مسئله‌ای که وجود دارد این است، مسئولان با رسانه‌ای کردن امتیازاتی که برای همه گروه‌های درمانی تعلق گرفته بود فقط به نام پرستاران رسانه‌ای کردند، که اختصاص دادن و بیان کردن این امتیازات با نام پرستاری درست نیست، زیرا به تمام گروه‌های درمانی تعلق گرفته بود. 

رحیمی درباره تبعیض بین نیروهای شرکتی و رسمی گفت: تبعیضی که بین نیروی شرکتی و رسمی است، با توجه به این که تمام این نیروها یک خدمات واحد را انجام می‌دهند ولی با درآمد‌های متفاوت، باعث می‌شود، پرستاران انگیزه خودشان را از دست بدهند زیرا پرستاران شرکتی همان خدمات را ارائه می‌دهند که پرستاران رسمی انجام می‌دهند. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیان کرد: با وجود اینکه طرح، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به وزارت بهداشت ارائه شد و مقام معظم رهبری در روز پرستاران به اجرایی شدن این قانون به طور مستقیم اشاره کردند، ولی جای تعجب دارد که مسئولان، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرا نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: علت اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را می‌توان در اداره شدن سیستم سلامت کشور توسط یک گروه با سیستم خاص خودشان اشاره کرد. 

رحیمی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب خدمات درمانی، نیاز است به سمت استانداردها حرکت کنیم، استانداردی که در خود منطقه تعریف شده است؛ و این استاندارد شامل این می‌باشد که بیمارستان‌ها به ازای هر یک تخت ۲.۵ نیروی پرستاری داشته باشند ولی متاسفانه تعداد نیروی کافی در سیستم سلامت کشور نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز