خبرگزاری کار ایران

۴ روش ساده برای تازه کردن سبزی پژمرده

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۳۹۰

راهکارهایی وجود دارد که بتوان سبزی و میوه را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد.

به گزارش ایلنا، وقتی هوا گرم است تازه نگه داشتن سبزی و میوه سخت‌تر می‌شود و سبزی که شما خریداری کرده‌اید خیلی زود پژمرده می‌شود، اگر سبزی پلاسیده شده باشد یعنی کپک زده یا لزج و سیاه باشد، نمی‌توان آن را تازه کرد، اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان سبزی و میوه را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

ترفند آب و یخ

قسمت‌هایی از سبزی را که سیاه و لزج شده‌اند جدا کنید. هرچه سبزی پژمرده‌تر یا ضخیم‌تر باشد، باید مدت زمان بیشتری در آب یخ بماند. ممکن است لازم باشد کاسه حاوی سبزی، آب و یخ یک شب تا صبح بماند تا سبزی‌ها طراوت بیشتری بگیرد. سبزی‌هایی مانند کرفس و هویج به زمان و آب بیشتری برای تازه شدن نیاز دارند.

زمان‌بندی

زمان ماندن در آب و یخ به نوع سبزی شما بستگی دارد. هر موقع دوباره سبزی‌ها تازه شد، آن‌ها را از آب و یخ خارج کنید. با قرار دادن سبزی‌ها در آب، کم کم آب جذب می‌کنند و دوباره تازه می‌شوند و یخ هم موجب می‌شود سبزی دوباره سفت و از حالت وارفتگی خارج شود. اگر هوا گرم است کاسه حاوی آب یخ و سبزی را در یخچال قرار دهید.

ترفند آب‌لیمو

می‌توانید یک قاشق مرباخوری آب‌لیمو یا سرکه سیب به سبزی اضافه کنید.

ترفند سیب‌زمینی

اگر به سبزی در حال خیس خوردن، چند قاچ سیب‌زمینی خام اضافه کنید، به تازه کردن سبزی کمک زیادی می‌کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. این نشاسته توسط سبزی جذب می‌شود و به تازه کردن سبزی پژمرده کمک زیادی می‌کند.

منبع:خراسان

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز