خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری:

اجرایی کردن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مستلزم بستری مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۳۲

محمد میرزابیگی خواهان رسیدگی به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شد و گفت: شورای عالی بیمه موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به سرعت حل کند.

میرزابیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعرفه‌گذاری پرستاران اظهار کرد: تا به الان مجوز ۵۲ هزار و ۲۵۰ نفر از پرستاران گرفته شده اما تنها ۲ و ۳ هزار نفر نیرو تازه نفس تزریق شده است. این نشان می‌دهد سیستمی که این موضوع را پیگیری می‌کند، بسیارضعف بوده و به درستی عمل نمی‌کند. 

وی گفت: قانون تعرفه‌گذاری پرستاران قوانینی دارد که برای اجرای آن نیازمند بسترهای مناسب هستیم. . ابتدا باید محل تعیین منابع تعرفه‌ها مشخص شود. در حال حاضر محل تعیین منابع تعرفه‌ها، سرانه ملی است. 

میرزابیگی ادمه داد: ما در نظام پرستاری به تعداد جمعیت کشور سالانه یک سرانه خدمات تشخیصی درمانی داریم. این سرانه در حال حاضر به عنوان ویزیت پزشکان، هزینه دارو، هتلینگ، بخش نیروی انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: وظیفه ما در سیستم پرستاری این است که در این سرانه ملی، خدمات تشخیصی درمانی که حدود ۶ الی ۷ آیتم دارد را سرو سامان ببخشیم. برای مثال باید یک آیتمی را در این سرانه به نام مراقبت‌های پرستاری باز کنیم. 

وی بیان کرد: اگر مکانی حالا چه ۱۰ درصد بیشتر یا کمتر هم برای مراقبت‌های پرستاری در نظر گرفته شود، این محل تامین تعرفه‌های پرستاری خواهد شد. اگربا این روش مشکلات حل شد تا حدودی ادامه راه هم معنا پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت این روند، چندان موثر نخواهد بود. 

رئیس نظام پرستاری بیان کرد: در حال حاضر این موضوع دست شورای عالی بیمه است؛ از طرفی ما به سیستم‌های مربوطه اعم از دانشگاه‌ها، تشکلات پرستاری، انجمن‌های پرستاری فراخوان کرده ایم، تا منبعی تعیین کنند و از راه‌های مختلفی استفاده کنند. امیدواریم شورای عالی بیمه این موضوع را پیگیری کرده و به سرعت حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز