خبرگزاری کار ایران

مصری اعلام کرد:

بازنشستگان مناطق عملیاتی به خواسته‌ خود رسیدند/ بازنشستگان تامین اجتماعی مستثنی نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۷۶۰

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پرداخت فوق‌العاده حقوق به بازنشستگان مناطق عملیاتی را تایید کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از ایرنا، عبدالرضا مصری (عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه) گفت: برابر قانون برنامه ششم قرار شد که یک فوق‌العاده حقوق در اختیار کارکنان دولت و دستگاه‌های تابع قانون خدمات کشوری قرار گیرد که در ۲ سال گذشته اجرایی شد اما متأسفانه دولت با این استدلال که در قانون لفظ شاغلان قید شده، آن را در مورد بازنشستگان اجرا نکرد. 

وی در ادامه گفت: من ۱۸ ماه پیش استفساریه‌ای برای اصلاح قانون و برداشت دولت از آن تهیه کردم که با حمایت همکاران مجلس در خانه ملت تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما این شورا با آن مخالفت کرد و به مجلس عودت داد. 

او اظهار کرد: ما نیز برخی از الفاظ استفساریه را تغییر دادیم که با رای بالای نمایندگان تصویب و مجدداً به شورای نگهبان ارسال شد و اکنون این شورا آن را تصویب کرده است. 

به گفته مصری، با تصویب شورای نگهبان از این پس فوق‌العاده حقوق مناطق جنگی باید به بازنشستگان هم تعلق بگیرد. 

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به صبر انقلابی بازنشستگان تا به امروز، دولت هرچه زودتر این قانون را اجرایی کند تا بازنشستگان به‌حق قانونی خود برسند. 

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

یکی از ابهامات جدیدی هم که طی ماه‌های گذشته مطرح شده، این است که مزایای مناطق جنگی فقط شامل حال بازنشستگان کشوری خواهد شد و بازنشستگان تامین اجتماعی از آن محروم هستند. 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اما در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در قانون مصوب مجلس عنوان بازنشستگان به صورت عام ذکر شده و بنابراین حق مناطق جنگی شامل همه بازنشستگان اعم از کشوری و تامین اجتماعی می‌شود. 

به گفته مصری، دولت، نیروهای مسلح را هم از دریافت فوق‌العاده مناطق جنگی استثنا کرده و این مزایا هنوز به آنان پرداخت نشده که لازم است این تبعیض هر چه زودتر برطرف شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز