خبرگزاری کار ایران

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۱۶۳

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی کار ساده ای می باشد اما برای رفع بوی بد و تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی باید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشت.

به گزارش ایلنا، حدوداً بیش از 98 میلیون ماشین لباسشویی به طور میانگین در کل جهان استفاده می شود و طی سالهای اخیر گسترش استفاده از آن موجب شده تا بسیاری از ایرادات رفع شود، اما هنوز هم مشکلاتی در مورد استفاده از این ماشین ها وجود دارد. یکی از این مشکلات، بوی بد ماشین است. بعد از مدتها استفاده از ماشین لباسشویی واشری که در قسمت جلویی و مماس با درب ماشین لباسشویی قرار دارد، با کپک و لکه های بدبو مقاومت خود را از دست داده و مشکل ساز می شود. علاوه بر این قسمت سایر بخش های داخلی و خارجی ماشین لباسشویی بایستی مرتب و به دقت تمیز شوند تا ماشین لباسشویی بوی بد به خود نگیرد. در این بخش  علت ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی و ترفند هایی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی را آورده ایم.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می گیرد ؟

بعد از گذشت 6 دوره از آموزش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی های استاندارد، باز هم راه های جدیدی وجود دارد که بتوانید آنها را در پیش بگیرید. بسیاری از ما از مواد شوینده زیادی استفاده می کنیم، زیرا دوست داریم لباس حین شستشو زیاد کف کند از طرفی محصولات مختلفی روی پارچه و لباس ها می ریزیم که بوی خوبی را ایجاد می کنند و خاصیت نرم کنندگی دارد.

ماشین لباسشویی های پیشرفته ای مثل ماشین اتوماتیک، آب کمتری مصرف می کنند. بنابراین وجود مقدار زیادی از محصولات پاک کننده به طور کامل از روی لباس شسته نمی شود و در نتیجه یک لایه از ماده شوینده و نرم کننده روی لباس و حتی بدن فرد باقی می ماند. این ماده ها بعد از بیرون آمدن در هوای گرم و رطوبت حبس می شوند و ممکن است باعث تولید قارچ و باکتری شده و رشد کنند. رشد آن ها نیز باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.

همچنین ممکن است محفظه ای که ماشین لباسشویی در آن قرار گرفته است، هم بوی بد بگیرد. به همین دلیل باید از تهویه هوا برای قسمت های نزدیک لباسشویی استفاده کرد، زیرا در غیر اینصورت رطوبت و گرمای زیاد بوی بد را افزایش می دهد.

هنگامی که کمپانی ها شروع به ساخت ماشین لباسشویی ها کردند، صدها آزمایش روی آن ها انجام دادند و در روزهای مختلف با کنترل دماهای متفاوت و تهویه های متفاوت هوا، آزمایشاتی روی لباسشویی به انجام رساندند. گاهی اوقات برای بعضی از افراد پیش می آید هنگامی که مدت زمان طولانی بین شستشوی آن ها فاصله می افتد، بوی بد ماشینشان بیشتر می شود.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی و جلوگیری یا رفع بوی بد آن

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی کار ساده ای است اما رفع بوی بد و تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک نیاز به دقت بیشتری خواهد داشت، برای انجام هرچه بیشتر این مهم، نکاتی که در ادامه آورده ایم را با دقت بخوانید.

همه چیز را در مورد مواد شوینده فراموش کنید

به این فکر نکنید که هر چقدر از این ماده بیشتر استفاده کنید، بهتر است. اصولا با ریختن بیش از حد مواد شوینده در محفظه لباسشویی مقداری از مواد شوینده مایع در اطراف و لبه های آن باقی می ماند و به مرور زمان با تغییر رنگ بوی بدی ایجاد می کند پس بهترین روش برای جلوگیری از این مورد استفاده از مواد شوینده به اندازه لازم است، برای هر بار شستشو فقط باید به اندازه دو قاشق چای خوری باشد.

در صورت امکان فقط از پودر لباسشویی استفاده کنید

اگر ناخواسته با پرکردن بیش از حد این بخش از ماشین لباسشویی لکه هایی ایجاد شده است با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید تا به مرور زمان با کار کردن ماشین لباسشویی بوی بدی ایجاد نشود. به طور کلی استفاده از مواد شوینده مایع به مرور موجب بروی بوز بد ماشین لباسشویی می شود پس بهتر است از پودرهای ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده کنید.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

بیش از حد شوینده استفاده نکنید

اگر درون جای که مواد شوینده می ریزید، بیش از حد ماده شوینده ریختید و در این بخش از ماشین لباسشویی لکه هایی ایجاد شد با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید تا به مرور زمان با کار کردن ماشین لباسشویی بوی بدی ایجاد نشود.

در استفاده از نرم کننده ها خسیس باشید

از نرم کننده های مایع کمتر استفاده کنید یا به طور کل اصلا استفاده نکنید. به جای آن می توانید از سرکه سفید به عنوان نرم کننده لباس استفاده کنید تا بقایای حاصل از ماده شوینده و پودر لباسشویی راحت تر از بین برود و لباس تان هم نرم شود.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

به تهویه لباسشویی اهمیت دهید

یک فن یا تهویه هوا در اطراف ماشین لباسشویی قرار دهید تا جریان هوا بهبود پیدا کند و بوی بد از بین برود و رطوبت اضافی کاسته شود، زیرا فضای تنگ اطراف ماشین لباسشویی، رطوبت و گرما را به شدت افزایش خواهد داد. شما میتوانید مرتب درب لباسشویی را باز گذاشته و اینگونه تهویه را انجام دهید.

داخل محفظه لباسشویی را مرتب تمیز کنید

محفظه مرطوب بوی بدی خواهد داشت. با استفاده از مایع سفید کننده و آب داغ می توانید ماشین لباسشویی را پاکسازی کنید. برای پاکسازی ماشین های لباسشویی جدید داخل محل مخصوص مایع شستشو یک فنجان مایع سفید کننده ریخته و لباسشویی را بدون لباس و با آب گرم روشن کنید تا چند دقیقه در این حالت کار کند. چرخش آب داغ و مایع سفید کننده در مخزن داخلی ماشین لباسشویی به صورت فوق العاده ای موجب پاکسازی ماشین می شود.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

خشک کردن واشر مهم است

بعد شستشوی لباس ها و بعد از تخلیه لباس ها از ماشین لباسشویی با یک دستمال نخی کاملا خشک و تمیز واشر چرمی را خشک کنید. بعد از هر بار شستشو، برای رفع نم و خیسی باقی مانده در فضای داخل ماشین لباسشویی و واشر چرمی بهتر است برای چند ساعت در ماشین لباسشویی را نیمه باز نگهدارید تا جریان هوای بیشتری اتفاق بیفتد و با چرخش هوای محیط در آن رطوبت رفع شود.

از جوش شیرین استفاده کنید

پیشنهاد ما این است که یک چهارم فنجان جوش شیرین را با همان مقدار آب ترکیب کنید. سپس این محلول را داخل محفظه مربوط به پودر لباسشویی بریزید.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

پودر لباسشویی یا ماده شوینده قدیمی تان را تعویض کنید

همه چیز را رعایت کرده اید اما هنوز بوی ماشین لباسشویی شما رفع نشده پس بهتراست شوینده تان را تغییر دهید. اگر پودر لباسشویی ماده شوینده را عوض کنید، همه چیز بهبود پیدا می کند. از طرفی اگر در استفاده از آن ها زیاده روی می کنید، حتما مقدار آن را بکاهید تا دیگر با این مشکل مواجه نشوید.

درام لباسشویی را خشک نگه دارید

همانطور که گفتیم رطوبت و گرما در این ناحیه بوی بد را افزایش می دهد. پس اگر احساس می کنید که داخل آن خیس است، حتما با یک دستمال داخل آن را خشک کنید و در آن را هم باز بگذارید تا هوای بیشتری جریان پیدا کرده و زودتر خشک گردد.

ساده ترین روش تمیز کردن لباسشویی و رفع بوی آن

نکات مهم پایانی

برای تعداد دفعات شستشو با ماشین لباسشویی، برنامه ریزی داشته باشید و آن را طبق برنامه منظم پیش ببرید.

حداقل یکبار در ماه ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید.

اگر دقت کرده باشید، داخل محفظه ماشین لباسشویی یک روکش پلاستیکی وجود دارد که مانع از نشت آب به بیرون می شود. هر گونه آلودگی، کف و رطوبت در این لایه پلاستیکی باعث ایجاد بوی بد خواهد شد. پس به تمیز کردن این ناحیه بیشتر دقت کنید.


منبع:چاره دان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز