خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شیرینی نخودچی و راز خوشمزه شدن آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۲۵

راز پخت حرفه‌ای شیرینی نخودچی استفاده از آرد نخودچی مرغوب و لطیف و البته رعایت کردن چند ریزه‌کاری ساده طرز تهیه شیرینی نخودچی است. در این مطلب با طرز تهیه این شیرینی پرطرفدار آشنا می‌شوید.

به گزارش ایلنا، شیرینی نخودچی یکی از شیرینی‌های خوشمزه قزوینی است که این روزها در قنادی‌های سراسر ایران تهیه می‌شود و طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. راز پخت حرفه‌ای این شیرینی استفاده از آرد نخودچی مرغوب و لطیف و البته رعایت کردن چند ریزه‌کاری ساده طرز تهیه شیرینی نخودچی است. برای تهیه شیرینی نخودچی اصل و حرفه‌ای، حتی نیاز به هیچ وسیله یا ابزار خاصی ندارید؛ آرد مرغوب را تهیه کنید و باقی کار را همراه با ما پیش‌ببرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی مرغوب ۵۰۰ گرم
کره یا روغن صاف قنادی یا روغن جامد۲۵۰ گرم
پودر قند یا شکر۲۵۰ گرم
زعفران ساییده شده یک قاشق چای‌خوری
هل ساییده شده یک قاشق چای‌خوری
پودر یا خلال پسته و بادام

طرز تهیه شیرینی نخودچی

► مرحله اول

ابتدا کره یا روغن صاف قنادی را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود سپس به وسیله یک همزن برقی، چند دقیقه هم بزنید.

► مرحله دوم

پودر قند یا شکر را داخل روغن ریخته و به مدت چهار دقیقه هم بزنید تا کاملا حل شود سپس پودر هل را به مخلوط اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

► مرحله سوم

آرد نخودچی را دو تا سه بار الک کنید تا کاملا صاف و یک‌دست شود سپس به مخلوط اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر را کمی ورز دهید. دقت کنید که خمیر نباید بیش از حد ورز داده شود، چون این‌کار موجب به روغن افتادن خمیر می‌شود.

► مرحله چهارم

در ادامه زعفران دم کرده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر کاملا یک‌دست و یک‌رنگ شود. برای نرم‌تر شدن شیرینی در این مرحله می‌توانید خمیر را به وسیله چرخ‌گوشت، چرخ کنید.

► مرحله پنجم

مواد را داخل سلفون قرارداده و اجازه دهید پنج تا شش ساعت استراحت کند.

► مرحله ششم

فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به کمک وردنه با ضخامت نیم تا یک سانتی‌متر روی سینی باز کنید سپس قالب دلخواه‌تان را داخل آرد بزنید و شروع به قالب زدن کنید. اگر مایل نبودید از قالب استفاده کنید، خمیر را گرد کرده و روی سینی فر بچینید.

► مرحله هفتم

شیرینی‌ها را به‌وسیله پودر یا خلال پسته تزیین کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کمی طلایی شده؛ سینی را از فر خارج کرده و بگذارید تا کاملا خنک شوند.
شیرینی‌ها را در ظرفی مناسب چیده و سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز