خبرگزاری کار ایران

افشار:

مکانیزه شدن واحد‌های تولیدی و خدماتی یکی از عوامل بیکاری کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۹۱

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه مکانیزه شدن واحد‌های تولیدی و خدماتی یکی از عوامل بیکاری کاگران است، گفت: بهترین روش برای توسعه اشتغال کارگران، گسترش مشاغل کوچک و خانگی و فعال کردن حمایتی از زنجیره اقتصادی است.

علیرضا افشار در گفتگو با پایگاه خبری ایران قوی، ضمن تبریک هفته کار و کارگر به تمام کارگران بخش صنایع، کشاورزی، دامپروری و غیره اظهار داشت: کار صیقل روح و محصول زندگی انسان است همانطور که در آیه «لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعی» آمده است، برای انسان بهره‌ای جز (کار) سعی و کوشش او نیست. 

عضو هیات تدوین طرح احیای جهاد سازندگی اضافه کرد: افرادی که کارگری را به عنوان متعارف آن ندارند و کار اداری انجام می‌دهند، باید برای کار خود قداست قائل بوده و وجدان کاری و تعهد خدمتی داشته باشند که این مقوله‌های فرهنگی زیرساخت سلامت محیط کار است. 

وی با بیان اینکه مکانیزه شدن کارخانجات و واحدهای خدماتی یکی از عامل بیکاری کاگران در واحد‌های تولیدی و خدماتی است، گفت: بهترین روش برای توسعه اشتغال کارگران، گسترش مشاغل کوچک و خانگی و فعال کردن حمایت‌ها در زنجیره اقتصادی است که طرح آن در قالب تعاونی‌های فراگیر تهیه شده و به تصویب وزارت تعاون نیز رسیده است که انشاء ا. . با راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر شاهد اشتغال جمعیت کثیری از کارگران باشیم. 

کاهش اختلافات بین کارفرما و کارگر با سود آوری مطلوب

رئیس سابق کمیسیون سازمانهای مردم نهاد در وزارت کشور خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که امروزه در محیط‌های کارگاهی مدنظر است، مساله قانون کار است که به صورت مرتب بازنگری می‌شود، عده‌ای طرفدار کارفرما و عده‌ای طرفدار کارگر هستند که این مساله موجب شده است که اعمال تغییرات در قانون کار مداومت یابد. 

افشار افزایش تولید و سودآوری مطلوب واحد‌های کارگاهی را عامل کاهش اختلافات بین کارفرما و کارگران خواند و افزود: سودآوری مطلوب، کارفرما و کارگر را به آینده امیدوار کرده و موجبات نشاط محیط کار را فراهم می‌کند. 

وی به افزایش حقوق کارگران و کارمندان اشاره کرد و گفت: اگر رابطه‌ای بین افزایش حقوق کارگران و کارمندان متناسب با تورم واقعی پیش‌بینی شود، قدرت خرید کارگران حفظ شده و مشکلاتشان تا حدودی حل می‌شود. 

کارفرمایان برای اوقات فراغت کارگران سرمایه‌گذاری کنند

رئیس سابق شورای اجتماعی کشور با اشاره به ضرورت تقویت روحیه کارگران، اظهار داشت: کارفرمایان باید برای اوقات فراغت کارگران خود سرمایه‌گذاری کنند چراکه تقویت روحیه کارگران به نشاط محیط کار کمک کرده و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. 

با ارائه خدمات مازاد بر حقوق، حامی کارگران باشیم

افشار با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات معیشتی قشر کارگر، خواستار شد: کارفرمایان در کنار حقوق، خدماتی را در قالب تامین ارزاق باقیمت مناسب، خدمات بهداشتی و درمانی، تامین مسکن به صورت اجاره به شرط تملیک و… جهت حمایت از کارگران انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز