خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کاپ سیب زمینی پنیری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۱۶

در گزارش زیر طرز تهیه کاپ سیب زمینی پنیری را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، برای خیلی‌ها سخت‌ترین قسمت مهمانی انتخاب غذایی است که جدا از این که باب میل مهمان باشد، درست کردنش وقت زیادی نبرد. فینگرفود‌ها جز سریع‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین غذا‌هایی هستند که برای مهمانی و یک شب خاطره‌انگیز و لذیذ یک انتخاب فوق‌العاده محسوب می‌شوند. برای همین باز هم با طرز تهیه یک فینگرفود دیگر به نام کاپ سیب زمینی پنیری با شما هستیم. برای تهیه این فینگرفود خوشمزه از پوره سیب زمینی فرم گرفته به عنوان کاپ و برای مزه‌دار شدن کاپ‌مان از پنیر پارمسان پودری استفاده کردیم. پنیر موزارلا هم وظیفه طعم‌دار کردن و پر کردن مغز فینگرفودمان را دارد که حسابی آن را خوشمزه‎‌تر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این فینگرفود محبوب و خلاقانه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کاپ سیب زمینی پنیری

سیب زمینی چهار عدد

پنیر پارمسان (رنده شده)  چهار قاشق سوپ‌خوری

زرده تخم مرغ سه عدد

کره پاستوریزه (ذوب شده)  ۵۰ گرم

فلفل به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

پنیر تازه موزارلا  به مقدار لازم

بیکن خرد شده چهار ورق

جعفری خرد شده برای تزیین

گوجه گیلاسی برای تزیین

طرز تهیه کاپ سیب زمینی پنیری در خانه

کاپ سیب زمینی هم مانند تخم مرغ شکم پر یا توپک پنیری یکی از آن فینگرفود‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید برای مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه‌تان تهیه کنید. برای شروع داخل قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سیب زمینی‌ها را داخل آب جوش بیندازید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بجوشند تا پخته شوند. سپس سیب زمینی‌ها را کنار بگذارید تا سرد شوند.

بعد از این که سیب زمینی‌ها خنک شدند، پوست‌شان را بگیرید و با رنده ریز آن‌ها را داخل یک کاسه رنده کنید. پنیر پارمسان رنده شده، زرده تخم مرغ، کره ذوب شده و نمک و فلفل را به سیب زمینی اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

در این مرحله یک کاغذ نسوز روی سینی فر پهن کرده و مایه سیب زمینی را داخل قیف آشپزی بریزید. سر قیف را ماسوره نصب کنید و مایه سیب زمینی را درست مانند مثل یک کاپ کوچک قیف کنید. برای این که دقیق‌تر این مرحله را رد کنید، ویدیو را حتما ببینید. به همین شکل باقی مایه سیب زمینی را هم قیف کنید و سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

بعد از ۱۵ دقیقه مایه سیب زمینی کاملا برشته شده است. موزارلا‌های توپی را داخل کاپ سیب زمینی بگذارید و مقداری بیکن خرد شده روی آن بریزید سپس مقداری جعفری خرد شده و فلفل سیاه روی پنیر و بیکن‌ها بپاشید.

مجددا قالب را حدود ۵ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پنیر ذوب شود. کاپ سیب زمینی پنیری شما به همین راحتی آماده است. آن را با گوجه گیلاسی تزیین و نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز