خبرگزاری کار ایران

استقرار نیروهای امنیتی زن برای نخستین‌بار در حرم مکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۳۵

عربستان سعودی برای نخستین‌بار نیروهای امنیتی زن را با هدف آنچه حفظ امنیت و نظم عمره‌گزاران و زائران خانه خدا خوانده شده است، در حرم مکی مستقر کرد.

 
 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البیان، سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی برای نخستین‌بار در نوع خود به منظور آنچه تأمین امنیت زائران خانه خدا خوانده شده است، نیروهای پلیس زن را در حرم مکی مستقر کردند که با واکنش‌های موافق و مخالف کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی در حساب کاربری خود در توییتر، تصویر یکی از این نیروهای امنیتی زن را در برابر کعبه منتشر کرد در حالی که با لباس نظامی در آنجا مستقر است و عمره‌گزاران هم مشغول ادای مناسکشان هستند.

با وجود اینکه بخشی از کاربران، حضور پلیس زن در مسجدالحرام را به منظور حفظ نظم و امنیت تمجید کردند و دلیلش را هم تعامل بهتر زائران و عمره‌گزاران زن با زنان دانستند؛ اما برخی کاربران هم از این اقدام انتقاد کرده و معتقدند که حضور زنان در لباس نظامی در داخل حرم مکه نامناسب است.

استقرار نیروهای امنیتی زن برای نخستین‌بار در حرم مکی

عربستان سعودی همچنین قرار است در ادامه سیاست‌هایی که ولی‌عهد این کشور نام آن را اصلاحات اجتماعی گذاشته است به زنان این کشور اجازه عضویت در ارتش و نیروهای مسلح را بدهد.

پیش از این «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان تلاش‌هایی برای صدور قوانین و فرامین حکومتی در جهت دادن آزادی‌های بیشتر به زنان سعودی از جمله رانندگی، حضور در مسابقات ورزشی، مسافرت، کار و راه‌اندازی مشاغل خصوصی بدون رضایت شوهر یا پدر را انجام داده است.

این در حالی است که ده‌ها زن فعال مدنی و حقوقی عربستانی در زندان به سر می‌برند و گزارش‌هایی درباره اعمال شکنجه علیه آنان منتشر شده است .

ناظران معتقدند، اقدامات به ظاهر اصلاح‌طلبانه ولی‌عهد سعودی در راستای تلاش او برای رسیدن به پادشاهی و جلب توجه آمریکا به منظور حمایت از این قضیه انجام می‌شود، به خصوص که عربستان از سوی نهادها و مجامع بین‌المللی با انتقادات شدیدی در زمینه حقوق بشر و محدودیت‌های آزادی‌های مدنی مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز