خبرگزاری کار ایران

دلمه کاهو سالادی و سویا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۴۹

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای حفظ سلامت جسم در ماه مبارک رمضان تامین آب مورد نیاز بدن است. برای رفع این نیاز باید مواد غذایی مصرف شوند که سرشار از آب باشند. دلمه کاهو سالادی و سویا یکی از منابع تامین آب بدن است که با طرز تهیه آن در این مطلب آشنا می‌شوید.

به گزارش ایلنا، در  ماه مبارک رمضان‌ همان‌قدر که روان‌مان را تغذیه می‌کنیم باید به فکر تغذیه جسم نیز باشیم. روزه‌داری امسال به خاطر طولانی بودن مدت آن مانند چند سال گذشته به طور جدی نیازمند رعایت نکات دقیق‌تری است تا در میانه راه از عبادت باز نمانیم.

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها، تامین آب مورد نیاز بدن است. برای تامین آب مورد نیاز بدن باید مواد غذایی مصرف شوند که سرشار از آب بوده و به‌تدریج در بدن هضم و جذب شده و نیاز بدن به آب را  تامین کنند.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

کاهو سالادی: دو عدد

سویای مخصوص خوراک: یک بسته

هویج: دو عدد

کرفس: پنج شاخه تازه

فلفل دلمه‌ای سبز: یک عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه دلمه کاهو سالادی و سویا

کاهو سالادی را بشویید. حواس‌تان باشد برای شست‌وشو ابتدا کاهو را کمی از هم پر کنید اما از شیرازه جدا نکنید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب نمک یک درصد بگذارید. سپس آن را بشویید. به این دلیل که اینجا نباید کاهو را برگ برگ کرد به همین دلیل نباید بین برگ‌های آن آلودگی باقی بماند.

سویا را مانند زمانی که همیشه سویا درست می‌کنید، ‌آماده کنید. هویج را بخارپز کنید. کرفس را شسته و پس از اینکه آب آن رفت،‌ به شکل هلالی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را شسته و به شکل دلخواه خرد کنید.

روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید و سویای بخار پز را داخل آن ریخته و به آن نمک و فلفل اضافه کنید و تفت دهید. سپس به آن فلفل دلمه‌ای خرد شده اضافه کرده و پنج دقیقه تفت دهید. زیر گاز را خاموش کرده و بعد از سرد شدن، مواد دیگر شامل هویج و کرفس خرد شده را به آن اضافه کنید.  این مواد را داخل کاهوی سالادی بریزید.

منبع: همشهری آنلاین

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز