خبرگزاری کار ایران

رسولیان تشریح کرد؛

چه تعداد واحد تولیدی احیا شدند؟/ دلیل تعطیلی ۵۶ درصد واحدها کمبود نقدینگی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۲۹۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیاء یک هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در طول سال ۱۳۹۹ خبر داد که حدود چهار درصد بیش از برنامه تعیین شده در این زمینه بود.

علی رسولیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا با اشاره به آمار حدود ۱۸ درصدی واحدهای غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزود: پارسال احیاء و فعال‌سازی یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد موجود در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور پیش‌بینی شده بود، اما در نهایت یک هزار و ۵۵۷ واحد احیاء شدند. 

وی اضافه کرد: حاصل این اتفاق انجام چهار هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این واحدها و ایجاد ۲۵ هزار و ۹۸۸ شغل جدید در آن‌ها بود. برای سال ۱۴۰۰ نیز احیاء یک هزار و ۶۰۰ واحد در مجموعه شهرک‌های صنعتی و همچنین ۸۰۰ واحد دیگر در خارج از این مجموعه را در دستور کار داریم که دومی، امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان محول شده است. 

به گفته رسولیان، آمارها حاکی است که مشکل ۵۶ درصد واحدهای یاد شده، کمبود نقدینگی و تأمین مالی است و علاوه بر آن، نبود بازار، اختلاف شرکاء، تأمین مواد اولیه، مشکلات قضایی و زیرساختی، مالیات و تأمین اجتماعی، سایر مشکلات عمده را تشکیل می‌دهد. 

وی بیان کرد: مشاوران این سازمان در قالب کلینیک‌های کسب و کار در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور مستقر هستند و مشکلات واحدهای یاد شده را در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها مطرح می‌کنند. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بدیهی است که واحدهایی که مشکل تأمین نقدینگی دارند، در ادامه به بانک‌ها معرفی می‌شوند. همچنین این سازمان با همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، به ارائه ضمانت نامه به واحدهایی که نیازمند ضمانت نامه بانکی باشند اقدام می‌کند. 

رسولیان افزود: برای سایر واحدهایی که با مشکلات قضایی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و… مواجه‌اند نیز در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی تصمیم گیری شده و راهکار مقتضی ارائه می‌شود. 

وی اضافه کرد: در زمینه تأمین مالی مورد نیاز واحدها، امسال پنج هزار میلیارد تومان نیز در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار داده شده تا به واحدهای نیازمند کمک کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز