خبرگزاری کار ایران

غذا بخورید، اما چاق نشوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۰۹۰

متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی برای کارمندان ادارات که مانع چاق شدن آنها می‌شود معرفی کردند.

به گزارش ایلنا، النا کالن متخصص تغذیه در روسیه، غذاهای سالمی را که به کارکنان اداری کمک می‌کند تا لاغر و بدن باریکی داشته باشند در مقاله‌ای معرفی کرد.

به نظر وی این فهرست غذایی برای کارمندان که بیشتر اوقات نشسته هستند، باید حاوی سالادی از سبزیجات سبز باشد. این سبزیجات می‌تواند کلم چینی، پیاز سبز، شوید و همچنین پنیر یا پنیر فتا باشد. این غذاها سرشار از فیبر، آهن و آنتی‌اکسیدان هستند که تأثیر مفیدی در عملکرد دستگاه گوارش دارند و متابولیسم را تسریع می‌کنند.

گوشت بوقلمون بخارپز برای کارمندان ادارات نیز توصیه می‌شود. پیاز، جعفری یا فلفل را می‌توان به ۲۰۰ گرم گوشت بوقلمون اضافه و یک غذای سالم تهیه کرد.

وی گفت: "برخلاف مرغ، گوشت بوقلمون پروتئین و چربی کمتری دارد. گرسنگی را برای مدت‌زمان طولانی برطرف می‌کند. گوشت بوقلمون حاوی ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، روی، سلنیوم، نیاسین و تیامین است. آنها از بدن در برابر استرس محافظت می‌کنند و بر میزان متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارند."

ساندویچ‌های نان سبوس‌دار با مرغ پخته، آووکادو، ماست طبیعی و کاهو نیز قابل قبول هستند. این نوع نان حاوی فیبرهای غذایی مفید برای روده‌هاست، آووکادو به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای مدت طولانی گرسنگی را برطرف می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

اسموتی تهیه‌شده از بلغور جو دوسر، موز و ماست طبیعی باعث احیای ریز فلور روده می‌شود و یک سالاد کرفس با تخم مرغ و شوید بدن را با فیبر و اسیدهای آمینه ضروری اشباع می‌کند و همچنین فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، این غذاها برای کارمندان پیشنهاد می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز