خبرگزاری کار ایران

شستن توت فرنگی به روشی صحیح و مطمئن

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۱۴

توت فرنگی به دلیل جذب بالای آب ممکن است زود خراب شود پس در هر بار شستن به مقدار کافی بشویید و بلافاصله آن را خشک کنید تا آب را جذب نکند.

به گزارش ایلنا، توت فرنگی ها، نه تنها بخشی از رژیم غذایی سالم هستند بلکه می توانند به کاهش خطر بیماری های قلبی نیز کمک کنند با این حال، همانند دیگر محصولات تازه، توت فرنگی باید قبل از مصرف به دقت تمیز شود، چون آن ها می توانند به باکتری های مضری مثل سالمونلا یا E. coli آلوده شوند ؛ علاوه بر این، توت فرنگی ها یکی از "دوجین" غذای کثیفی است که اغلب آفت کش ها را شامل می شود.

 شستن توت فرنگی به روشی صحیح و مطمئن

روش شستن توت فرنگی در آب

توت فرنگی بد یا فاسد را بردارید و جدا کنید. قبل از استفاده، آن ها را بشویید، هر چند که توت فرنگی مثل اسفنج عمل می کند، آن ها آب را به سرعت جذب می کنند که باعث فاسد شدنشان خواهد شد.

توت فرنگی هایی را که کبود، نرم و پوسیده یا نرسیده باشند، دور بریزید و آنهایی را که بزرگ و رنگ قرمز عمیقی دارند، نگه دارید. قبل از شستن ساقه را جدا نکنید، چون توت فرنگی آب را جذب می کند.

توت فرنگی را در یک ظرف بزرگ تمیز قرار دهید. مهم نیست که حتماً آن ها را در آب بخیسانید فقط کافیست زیر آب تمیز بشویید.

آن ها را به آرامی با دست حرکت دهید و مطمئن شوید که همه شسته می شوند و بعد در یک کاسه آب سرد بچینید.

 شستن توت فرنگی به روشی صحیح و مطمئن

طرز شستن توت فرنگی

چند عدد توت فرنگی را در دست نگه دارید و آن ها را با آب بشویید. به جای آن که به زیر آب فرو کنید، باید با آب سریع شسته شوند.

توت فرنگی ها را خشک کنید. وقتی خیس بمانند، دانه ها سریعاً تحلیل می روند. حتی اگر خشک و خشک بمانند، آب را جذب خواهند کرد و طعم شیرین کمتری خواهند داشت.

بگذارید برای یک دقیقه در ظرف آب کشی شوند. آن ها را با یک حوله کاغذی خشک کنید. مراقب باشید که به میوه آسیب نرسانید.

تمیز کردن توت فرنگی با محلول سرکه:

توت فرنگی را به طور کامل با یک محلول سرکه تمیز کنید. 

این کار هم چنین به دور نگه داشتن آن ها از فساد بیش از حد در یخچال کمک می کند. ناامید می شوید اگر یک قوطی توت فرنگی بخرید و دو روز بعد رنگشان سفید شود.

شما باید توت فرنگی هایی که پوسیده یا خشک شده اند را دور بریزید. باز هم، ساقه را نگه دارید تا زمانی که آماده شوید از توت ها در دستور غذای خود و یا خوردن استفاده کنید.

شما به مقداری سرکه سفید، یک لگن و یا سینک نیاز دارید. نصف یک لگن یا سینک تمیز را با آب سرد پر کنید و مطمئن شوید آب گرم نیست.

به ازای هر 3 فنجان آب یک فنجان سرکه اضافه کنید. محلول را به خوبی با دست هایتان مخلوط کنید. دو یا سه توت فرنگی را بردارید. شما می توانید هربار چند توت فرنگی را تمیز کنید.

این به شما کمک می کند مطمئن شوید همه را به درستی تمیز کرده اید. سپس تو فرنگی ها را زیر آب سرد بگیرید، هیچ کس نمی خواهد طعم سرکه در میوه ها باقی بماند. میوه را به آرامی با حوله کاغذی یا یک حوله آشپزخانه خشک کنید.

 شستن توت فرنگی به روشی صحیح و مطمئن

نحوه شستن توت فرنگی

استفاده از شوینده های گیاه برای شستن توت فرنگی:

شما می توانید شوینده های گیاهی را از اغلب سوپرمارکت ها بخرید. نصف یک لگن تمیز و یا سینک را با آب سرد پر کنید و به میزان 2 اونس از محلول شستشوی گیاهی را اضافه کنید و خوب تکان دهید و خوب بچرخانید، سپس توت فرنگی ها را در آن بریزید و پس از چند ثانیه از ظرف خارج کنید و سپس در یک حوله خشک نمایید. اما میوه را فشار ندهید. 

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز