خبرگزاری کار ایران

چه کسانی نباید هنگام غذا خوردن آب بنوشند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۰۷

افرادی که سوزش معده، نفخ و سنگینی معده هنگام غذا خوردن دارند، نباید بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر مایعات در هنگام غذا خوردن بنوشند.

به گزارش ایلنا، اکاترینا یانگ متخصص غدد در روسیه در گزارشی می‌نویسد که در چه مواردی لازم است مصرف آب در طول وعده‌های غذایی به حداقل برسد.

وی گفت: افرادی که از سوزش معده و آروغ زدن، نفخ و سنگینی معده هنگام غذا خوردن، مدفوع ناپایدار و رشد بیش از حد باکتری روده کوچک رنج می‌برند، نباید بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر مایعات در هنگام غذا خوردن بنوشند. این متخصص یادآوری کرد: فقط در صورت نیاز به نرم کردن توده غذا در معده یا نوشیدن قرص‌های همراه با غذا، کافی است چند جرعه بنوشید.

یانگ در مقاله خود گفت: "بیماران مبتلا به GERD (بیماری ریفلاکس معده)، بسته شدن ضعیف پیلورس معده باید توجه ویژه‌ای داشته باشد تا در هنگام وعده های غذایی آب را به حداقل برسانند. این موارد در هنگام انجام گاستروسکوپی به‌راحتی تشخیص داده می‌شوند."

"دلیل این امر این نیست که آب با آب معده  مخلوط می‌شود و آن را رقیق می‌کند. اگرچه این جنبه برای بیمارانی که از نظر آسیب‌شناسی اسیدیته کمی دارند بسیار مهم است. اما با این کار با افزودن مایعات، حرکت سریع غذا از معده به روده‌ها بدون هضم کافی انجام می‌شود که این امر خطرناک است".

منبع:اسپوتنیک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز