خبرگزاری کار ایران

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۵۲۸

وقتی صحبت از شستن همه ی لباس ها می شود، فکر کردن در مورد کسی با تجربه یا تخصص بیشتر از خشکشویی های حرفه ای سخت است. از بین بردن ایمن لکه ها گرفته تا تمیز کردن حتی ظریف ترین پارچه ها، متخصصان خشکشویی مسلماً مطالب خود را می دانند.

به گزارش ایلنا، وقتی صحبت از شستن همه ی لباس ها می شود، فکر کردن در مورد کسی با تجربه یا تخصص بیشتر از خشکشویی های حرفه ای سخت است. از بین بردن ایمن لکه ها گرفته تا تمیز کردن حتی ظریف ترین پارچه ها، متخصصان خشکشویی مسلماً مطالب خود را می دانند.در این مطلب 7 نکته از رازهای شستن لباس را آورده ایم که به آن ها اشاره می کنیم.

نکته هایی که هنگام شستن لباس ها باید رعایت کنید:

1. شماره جادویی برای لباس رسمی

تا به حال فکر کرده اید که هر چند وقت یک بار باید لباس رسمی خود را بشویید یا آن را تمیز کنید؟ معلوم می شود 3 عدد جادویی است!

تمیز کردن کت و شلوارها، لباس ها و سایر لباس های رسمی خود و پوشیدن آن ها 3 بار باعث می شود که ظاهر آنها بد شود و نامرتب شود. به طور کلی، شما باید بتوانید حداقل 3 بار آن لباس های خاص و رسمی خود را بپوشید قبل از اینکه نگران تمیز کردن آنها باشید.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

لباس های رسمی را پس از 3 بار پوشیدن بشویید

2. بیش از حد از مواد شوینده استفاده نکنید

نه تنها افراد حرفه ای ترجیح می دهند مواد شوینده را راحت استفاده کنند، بلکه بسیاری اعتراف می کنند که مواد شوینده را کمتر از پیمانه های اندازه گیری استفاده می کنند. از آنجا که بیشتر دستگاه های جدید با کارایی بالا برای تمیز کردن صحیح لباس ها به مواد شوینده زیادی احتیاج ندارند.

اگر لباس شما لکه ای دارد، به جای افزودن مواد شوینده ی بیشتر، باید قبل از شستن آن لکه را از بین ببرید.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

از مواد شوینده به اندازه استفاده کنید

3. زیپ های خود را ببندید

قبل از شستن هر چیزی که روی آن زیپ است، مطمئن شوید که زیپ بسته است. زیپ ها علاوه بر خراب کردن لباس باعث خراب شدن لباسشویی می شوند. بستن زیپ ها یک راه آسان برای عدم کشیدن، گیر انداختن یا پاره شدن لباس ها در لباسشویی می شوند.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

قبل از شستن زیپ لباس ها را ببندید

4. لکه را مالش ندهید

هنگامی که در حال از بین بردن لکه هستید، مهم است که با فشار دادن و بالا کشیدن لکه را از بین ببرید، نه حرکات دایره ای بکشید. مالش روی لکه می تواند به جای بلند کردن لکه، سبب شود لکه در پارچه بیشتر نفوذ کند.

در عوض، ناحیه آلوده را به آرامی با یک پاک کننده لکه پاک کنید و از بیرون لکه به سمت مرکز تمیز کنید تا از گسترش لکه جلوگیری شود.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

لباس را قبل از شستن لکه گیری کنید

5. قبل از پوشیدن لباس از محصولات آرایشی بهداشتی و ... استفاده کنید

بسیاری از ما لباس می پوشیم و بعد به مراحل دیگری مانند درست کردن موهای خود یا استفاده از عطر می پردازیم. اما ممکن است به هیچ وجه به لباس هایمان لطف نکنیم، زیرا محصولات و عطرهای مو حاوی الکل و مواد دیگری هستند که می توانند پارچه های خاصی را کمرنگ، بی رنگ و یا حتی لکه دار کنند.

یکی از راه های جلوگیری از آسیب رساندن به لباس این است که به راحتی عطر، محصولات مو و سایر اسپری ها را قبل از لباس پوشیدن استفاده کنید. گزینه دیگر استفاده از حوله یا شنل سالن برای محافظت از لباس های شما هنگام استفاده از اسپری است. هر یک از آنها به شما کمک می کند تا به لباس های شما آسیب نرسانند!

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

لوازم آرایشی و ادکلن را قبل از پوشیدن لباس استفاده کنید

6. لباس ها را در کیسه های مخصوصا تیره نگه ندارید.

وقتی لباس ها را از خشکشویی برمی دارید، معمولاً روی آنها را با یک کیسه پلاستیکی می پوشانند تا در زمان رسیدن به خانه تمیز و مرتب بمانند. بدانید که این کیسه ها برای نگهداری طولانی مدت نیستند و پس از رسیدن در خانه آن ها از کیسه خارج کنید.

هنگامی که لباس ها را از خشکشویی آوردید آن ها را بدون کیسه و یا داخل کاور پارچه ای قرار بدهید. تا لباس شما لکه دار نشود.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها

لباس ها را در کاور پارچه ای و یا بدون کاور نگهدارید

7. لباس ها را از داخل بشویید

بهترین راه برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی غیرضروری لباس در طول چرخه شستشو این است که هر لباسی را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی به داخل برگردانید (وارونه کنید). به این ترتیب، قسمت داخلی لباس شما همان چیزی است که به دیواره ی لباسشویی و سایر لباس های شما مالیده می شود، یعنی طرف تزئینی لباس شما محافظت می شود. این روش ساده می تواند به شما کمک کند تا جلوه های زیبایی مانند دکمه ها و پولک ها و چاپ های روی لباس شما از بین نروند.

7 نکته مهم در هنگام شستن لباس ها


منبع:برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز