خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای نشست‌های فقهی ـ حقوقی زن و خانواده زندگی مردم را بهتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۴۳

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت تحولات خوبی را در کشور رقم خواهد زد، گفت: لوایح مربوط به زنان در دولت بعدی پیگیری شود.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص نگرانی‌های خود در حوزه زنان گفت: وقتی اقدامی براساس برنامه انجام می‌شود و چشم‌اندازی را در نظر دارد و نتایجی را به دست می‌آورد باید تداوم داشته باشد. تلاش من، چه در دولت‌‌های هفتم و هشتم و چه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این بوده که اقدامات همراه با برنامه‌ باشد و براساس انتظارات و مطالبات حرکت کنیم. اگر کشور براساس برنامه‌‌ حرکت کند، پیشرفت خواهد کرد.

ابتکار افزود: طی ۴۲ سال فعالیت در حوزه‌های آموزش و بهداشت دستاوردهای ملموسی داشته‌ایم و شاخص‌های ما بهبود یافته است، اما رفع مشکلات و بهبود مداوم شرایط به تلاش مستمر نیاز دارد و اگر دولت بعدی این اقدامات را ادامه ندهد و بخواهد از اول شروع کند، اتفاق مثبتی برای کشور رخ نمی‌دهد. بنابر این دولت بعدی باید این برنامه‌ها را در نظر بگیرد و بر اساس آنها پیش برود. همچنین نگرانی دیگر این است که لوایحی را که تنظیم شده و اکنون در دولت یا مجلس است پیگیری نکند. باید این لوایح، که بر روی آنها کار پژوهشی صورت گرفته است، پیگیری و تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ نشست تخصصی با دانشگاه مفید قم در خصوص گفت‌وگوهای فقهی ـ حقوقی در حوزه حقوق زن و خانواده برگزار شده است، گفت: نتیجه این نشست‌ها لوایحی بوده که تهیه شده و اگر دولت بعد از این پژوهش‌ها استفاده نکند، از نظر تحولات در شاخص‌ها و بهبود شرایط زندگی مردم مشکلات زیادی خواهیم داشت.

ابتکار در پاسخ به اینکه در چند ماه باقی مانده از فعالیت دولت بر روی چه مسائلی تمرکز کرده‌اید؟ گفت: نهادینه شدن عدالت جنسیتی، پایش و رصد شاخص‌ عدالت جنسیتی از طریق سامانه رصد و پایش، نهادینه شدن شاخص‌های خانواده و رصد این شاخص‌ها، پیشبرد لوایحی که تاکنون به دولت و مجلس ارائه شده از جمله برنامه‌های ماست و تلاش می‌‌کنیم که کارهای نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: توان‌افزایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در نقاط مختلف کشور نیز تا حد امکان ادامه خواهد یافت و معاونت امور زنان با هدف پیشبرد سوادآموزی زنان روستایی، توان‌افزایی اقتصادی و ... با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کرده است و دستاوردهای خوبی را برای زنان روستایی داشته‌ایم و امیدواریم که ادامه یابد. این اقدامات تجربه و الگوی قابل استفاده‌ای است که باید تدوین شود و برای سال ۱۴۰۰ اقدامات انجام‌شده مستندسازی، جمع‌بندی و گزارش‌های آنها به مردم و دولت بعدی ارائه می‌شود.

ابتکار در پاسخ به اینکه آیا کاری هست که می‌خواستید انجام دهید اما اجازه ندادند یا انجام آن محقق نشد؟ گفت: چنین اقداماتی بسیارند؛ از جمله وارد کردن نام مادر در کارت ملی. البته ظاهراً کسی با این موضوع مخالف نبود اما عملاً برای انجام آن به حدی پیچیدگی پیش آمد که محقق نشد. همچنین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت اتفاق بزرگی بود که در دولت رقم خورد و امیدواریم که بتواند تحولات خوبی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز