خبرگزاری کار ایران

۸ راهکار برای جلوگیری از سرقت منزل

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۷۸

این روزها سرقت از منازل افزایش یافته است. یکی از دلایل این موضوع را می توان بی احتیاطی شهروندان دانست. در زیر راهکارهای جلوگیری از سرقت منازل آمده است.

به گزارش ایلنا، در زیر راهکارهای جلوگیری از سرقت منازل آمده است.:

۱ _ افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی منزل با نصب دوربین، آلارم هشدار الکترونیکی، پرده های الکترونیکی، نصب حفاظ پنجره ها به ویژه در طبقه اول، مرتفع کردن دیوار یا نصب نرده های آهنی مقاوم روی دیوار، استفاده از قفل های کتابی، نصب حفاظ آکاردئونی روی در ورودی، زدن قفل روی در پشت بام، نصب چراغ  یا لامپ های زمان دار .

۲_ از نگه داشتن وجه نقد، دلار و طلا در منزل به طور جدی خود داری شود .

۳ _ هنگام خروج از منزل حتی برای چند دقیقه، درهای آپارتمان را قفل کنید. چون سارقان پس از کمین و زاغ زنی، هنگام خروج ساکنان و اطمینان از خالی بودن، با سرعت وارد منزل شده و درفاصله زمانی ۲ تا ۵ دقیقه،  اقدام به سرقت می کنند.

۴ _ از قرار دادن نرده بان و چهار پایه در کنار دیوار حیاط خودداری شود .

۵ _ از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، کمک به خیریه، متکدی و غیره به داخل آپارتمان جلوگیری شود.

۶- نسبت به تعویض قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده، یا در اختیار دیگران بوده و تغییر مکان داده اید، اقدام کنید .

۷- اگر افرادی تحت عنوان مامور سازمان های مختلف، به در منزل مراجعه  کردند، ابتدا هویت شان را شناسایی، سپس اقدام به باز کردن در ورودی کنید.

۸ –درهای پارکینگ ها و ورودی¬ها به طور مداوم بسته باشد. سارقان از شلوغی و تردد ساکنان و غفلت آنها در باز نگه داشتن درها در یک لحظه سوء استفاده و وارد پارکینگ و منازل شده و اقدام به سرقت می کنند. 


منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز