خبرگزاری کار ایران

۵ استاد دانشگاه هاروارد پاسخ می‌دهند:

شام چی بخوریم؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۸۹۴

حتی اگر از آشپزی لذت می‌برید، به احتمال زیاد هر چند وقت یکبار فکر می‌کنید برای شام چه چیزی درست کنید. به خصوص اگر سعی می‌کنید با سلامتی بیشتری غذا بخورید.همچنین اگر شما یا فردی در خانه شما از مصرف محصولات حیوانی پرهیز کرده یا از سبک غذایی کم کربوهیدرات پیروی می‌کند و در این شرایط انتخاب سخت‌تر می‌شود.

به گزارش ایلنا، فارغ از آنچه خانواده شما ترجیح می‌دهد، در مورد رعایت رژیم غذایی که باعث سلامت قلب و عروق می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد. دو راهنمای اصلی شامل مصرف غذا‌های گیاهی (به ویژه میوه‌ها و سبزیجات)، و غذا‌هایی بر اساس چربی کم است.

پنج متخصص قلب و عروق که بیماران را در بیمارستان‌های وابسته به هاروارد معالجه می‌کنند، وعده‌های غذایی مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته اند.

شام چی بخوریم؟!

دکتر توماس گازیانو

"مادر ایتالیایی-آمریکایی من به هر پنج پسرش آشپزی یاد داد. سنت کاتولیک ما پختن ماهی در شب‌های جمعه در خانواده ام ادامه دارد. ما اغلب ماهی قزل آلا را با روغن زیتون، نمک و فلفل تفت می‌دهیم و آن را با سبزیجات یا یک سالاد که با روغن زیتون، پنیر پارمزان و آب لیمو تازه پر شده باشد سرو می‌کنیم. اما شام مورد علاقه من همیشه سیوپینو است، یک خورشت غذای دریایی با پایه  روغن زیتون، پیاز، سیر، رازیانه تازه، جعفری، گوجه خرد شده  و مواد غذایی دریایی.

شام چی بخوریم؟!

دکتر میشل اودونوگو

بیشتر مردم رژیم غذایی من را وگان می‌نامند، اما من فکر می‌کنم مهم است که توجه داشته باشم که یک رژیم وگان لزوماً سالم نیست، زیرا بسیاری از غذا‌ها از نظر فنی وگان هستند، به این معنی که فاقد هرگونه فرآورده‌های حیوانی است. یکی از مواردی که خانواده ام دوست دارند و تهیه آن نیز بسیار ساده است یک کاسه بوریتوی مکزیکی است. من با یک پایه برنج قهوه‌ای و کینوا شروع می‌کنم و لوبیای سیاه را که با زیره، ذرت و کاهو خرد شده به آن اضافه می‌کنم. برای سس نیز از  گوجه فرنگی خرد شده  و سالسا استفاده می‌کنم.

 

شام چی بخوریم؟!

دکتر راندال زوسمان

برای من، یک شام سالم و معمولی سالادی است که با خیار، گوجه فرنگی و لوبیا درست شود، روی آن را با سس روغن زیتون و سرکه تزئین می‌کنم. یا از یک کاسه سوپ گوجه فرنگی یا غذای دریایی استفاده می‌کنم.   یا ممکن است مرغ یا ماهی کبابی با آب لیمو، همراه با سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا سبز یا گل کلم بخورم. به طور معمول، من میوه تازه برای دسر دارم، اما در موارد خاص از بستنی لذت می‌برم. اگرچه بیمارانم را تشویق می‌کنم که رژیم کم نمک و کم چربی داشته باشند.

 

شام چی بخوریم؟!

دکتر مالیسا وود

من مادر چهار بزرگسال اهل ورزش هستم و سه نفر از آن‌ها وگان هستند. تهیه وعده‌های غذایی خوشمزه و تهیه شده با پروتئین همیشه آسان نیست در حالی که احترام به ترجیحات آن‌ها هنگامی که همه در خانه هستند من را به  به سمت پخت یک لازانیای وگان خوشمزه  یا  کدو و  اسپاگتی و یک سس گوجه فرنگی خانگی پر از گیاهان تازه سوق می‌دهد.   گزینه جذاب دیگر، کدو تنبل پر شده با کینوا با سس بالزامیک و سیر و موسیر  است.

شام چی بخوریم؟!

دکتر استفان ویویوت

در طی چند سال گذشته، من دریافته ام که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای من بسیار خوب عمل کرده است. این رژیم‌ها بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها و گوشت‌های بدون چربی تأکید دارند و غذا‌های فرآوری شده را محدود می‌کنند. مخصوصاً کربوهیدرات و شکر. ما همیشه میوه و سبزیجات تازه بریده شده را برای میان وعده آسان و سالم در دسترس خود نگه می‌داریم. در تابستان، ما دوست داریم برای شام سبزیجات یا  مرغ کم چرب را با روغن زیتون، زنجبیل و سیر مصرف کنیم.   

منبع:انتخاب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز