خبرگزاری کار ایران

آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۷۳

شیرینی نارگیلی با اینکه ساده و زود آماده می شود اما طرفداران بسیار زیادی دارد که از طعم این شیرینی همیشه استقبال می کنند.

به گزارش ایلنا، شیرینی نارگیلی جزء شیرینی هایی است که همیشه پای ثابت مراسم های ایرانیان است. طعم بی نظیر این شیرینی پرطرفدار موجب می شود تا هرکسی تلاش کند برای یک بار هم که شده آن را در خانه تهیه کند . به همین دلیل سعی کرده ایم در این مطلب طرز تهیه ای متفاوت و حرفه ای از شیرینی خوشمزه نارگیلی را برای شما بیان کنیم تا در منزل اقدام به درست کردن آن کنید

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی

سفیده تخم مرغ : 4 عدد از تخم مرغ کوچک و یا 125 گرم

پودر نارگیل : 125 گرم

شکر : 1 پیمانه سر پر

روغن مایع : 25 گرم یا 2 قاشق غذاخوری

سرکه یا آب لیمو : 1 قاشق غذاخوری

پودر پسته برای تزیین : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی نارگیلی : 

داخل ظرف تفلون یا هر ظرف نچسب دیگری  سفیده تخم مرغ را با پودر نارگیل مخلوط کنید و بعد به آن شکر و روغن مایع را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب کنید.

ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مواد را مرتب هم بزنید به صورتی که به مرحله جوش نرسد ولی اگر دستمان را روی مواد قرار دهیم دستمان بسوزد.

که به این مرحله داغ زدن میگویند و باید با دقت انجام شود. بعد از 5 تا 6 دقیقه هم زدن مواد ترکیب شده، آن را از روی حرارت برمیداریم و بلافاصله سرکه یا آب لیمو را به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مواد از حرارت بیفتند و خنک تر شوند. 

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد شیرینی را که از حرارت افتاد داخل قیف با ماسوره ساده بزرگ بریزید و برای راحتی این کار ماسوره را داخل یک لیوان کشیده و بلند قرار دهید و مایه شیرینی را داخل ماسوره بریزید.

با فشار قیف مایه شیرینی ها را با فاصله در سینی فر بچینید و روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و در فر گرم شده با حرارت 190 تا 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید به طوری که یک حاله طلایی رنگ در زیر شیرینی مشاهده شود. در این فاصله نباید در فر را باز کرد چون پف شیرینی میخوابد و شیرینی آماده شده را میتوان در ظرف دربسته به مدت یکماه در یخچال نگهداری کنید.

آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی

نکته برای درست کردن شیرینی نارگیلی :

اگر شیرینی به کاغذ روغنی چسبید یک دستمال یا حوله را مرطوب کنید و از پشت زیر شیرینی ها بکشید تا شیرینی ها به راحتی از کاغذ جدا شوند.

نوع سرکه و یا رنگ آن فرقی نمیکند و ریختن سرکه یا آبلیمو فقط برای تثبت نگه داشتن رنگ سفید شیرینی بکار می رود.

در این شیرینی حتما از شکر استفاده شود و پودر قند یا چیز دیگری جایگزین نشود. 


منبع:آشپزکده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز