خبرگزاری کار ایران

علت شکرک زدن مربا چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۸۰

شکرک زدن مربا و کپک زدن مربا یکی از مشکلاتی است که وقتی مربای خانگی تهیه می کنیم با آنها مواجه می شویم پس با ما همراه باشید تا نکات تهیه مربا را به شما آموزش دهیم.

به گزارش ایلنا، شکرک زدن مربای هویج، آلبالو، بهارنارنج، به، گل محمدی، انجیر و ... علت های مختلفی دارد و برای اینکه علت شکرک زدن مربا و اینکه با یک مربای شکرک زده چکار باید کرد را بدانید این مطلب را تا انتها بخوانید.

علت های اصلی شکرک زدن مربا:

  1. وقتی شکر و شیرینی مربا بیش از اندازه باشد مربا شکرک می زند.

  2. اگر با دمای بالا مربا جوشیده باشد باعث شکرک زدن آن می شود.

روش های جلوگیری از شکرک زدن مربا:

  1. در مرباهای شیرین حتما از آبلیمو یا جوهر لیمو (اسید) استفاده کنید چون آستانه تبلور قند را بالا می برد و مانع از شکرک زدن می شود.

  2. در مرباهای ترش چون خود میوه اسید مورد نیاز را دارا می باشند مقدار کمتری آبلیمو استفاده کنید تا جلوی شکرک زدن مربا را بگیرد.

علت شکرک زدن مربا چیست؟

دلیل کپک زدن مربا:

  1. یکی از دلایل کپک زدن مربا این است که به قوام خوبی نرسیده و شل است و اگر احساس کردید مربا رقیق است حتما آن را دوباره روی شعله قرار دهید تا قوام پیدا کند.

  2. اگر بعد از پخت مربا آن را درون ظرف خیس بریزید باعث کپک زدن مربا می شود.

با مربای شکرک زده چه کنیم؟

وقتی مربای شما شکرک زد نگران نباشید چون این دلیل بر کیفیت پایین مربا شما نیست و شما با اضافه کردن مقداری آب جوش و آبلیمو به مربا و جوشاندن دوباره آن می توانید به راحتی شکرک مربا را از بین ببرید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز