خبرگزاری کار ایران

ترفند‌های صحیح تفت دادن زرشک برای پف‌دار و خوش رنگ شدن آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۴۱۸

در مطلب زیر طریقه صحیح تفت دادن زرشک را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، اگر زرشک را با روش درست تفت ندهیم، سیاه، خشک و تلخ می‌شود. در این جا قرار است با روش صحیح تفت دادن زرشک آشنا شویم تا پف‌دار و خوش رنگ شود و برای تزیین زرشک پلو یا برنج بتوان با اطمینان از آن استفاده کرد.

روش صحیح تفت دادن زرشک

یک روش خوب برای تفت دادن زرشک، استفاده از شکر، کره و زعفران است تا زرشک‌ها طعم و شکل بهتری بگیرد.

۱- شکر و زرشک را مخلوط کنید.

۲- در ماهی تابه چند قطره روغن سرخ‌کردنی و یک تکه کوچک کره بریزید. سپس روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید.

۳- وقتی روغن و کره گرم شد، چند ثانیه زرشک را تفت دهید. دقت کنید که روغن و کره گرم شده باشد، نه داغ! اگر ماهی تابه داغ شود، زرشک می‌سوزد. اجازه دهید کمی زرشک‌ها شروع به جوشیدن و پف کنند. وقتی پف کردند، سریع گاز را خاموش کنید.

۴- همان موقع که حرارت گاز را خاموش کردید، یک قاشق زعفران، گلاب یا آب جوشیده، به مخلوط زرشک و شکر اضافه کنید. ریختن گلاب یا زعفران باعث می‌شود که زرشک حالت پفکی بگیرد و خشک نشود.

نکات مهم

*بعد از تفت دادن زرشک، از گلاب یا آب جوشیده استفاده و آب زعفران را جدا با برنج قاطی کنید و زرشک را بعد روی آن بریزید. با این کار هم عطر زعفران حفظ می‌شود، هم رنگ زرشک، قرمز و درخشان باقی می‌ماند.

*زرشک را چه تازه باشد چه خشک، در فریزر نگهداری کنید تا رنگ آن ثابت بماند و کدر نشود. همچنین با فریز کردن زرشک، مدت زمان بیشتری می‌توانید آن را نگهداری کنید.

مواد لازم

زرشک: ۲ واحد (برای مثال دو قاشق غذا خوری)

شکر: یک تا ۲ واحد (یک یا دو قاشق غذا خوری)

زعفران یا گلاب یا آب جوشیده: یک واحد (یک قاشق غذا خوری)

روغن سرخ کردنی و کره: کمی

منبع: خراسان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز