خبرگزاری کار ایران

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۴۴۲

انجماد به حفظ ساختار سلولی محصول کمک می کند. اگر مواد غذایی خود را نپخته و به صورت خام منجمد کنید. ارزش غذایی خود را حفظ می کنند.

به گزارش ایلنا، انجماد به حفظ ساختار سلولی محصول کمک می کند. اگر مواد غذایی خود را نپخته و به صورت خام منجمد کنید. ارزش غذایی خود را حفظ می کنند. منجمد کردن غذا عمر مفید آن را افزایش می دهد، اگرچه می تواند در کیفیت های ارگانولپتیک آن نیز تأثیر بگذارد.

درباره غذای منجمد چه باید بدانید؟

انجماد غذا یکی از روش های حفاظت از غذا است که به شما امکان می دهد سرعت تجزیه را کم کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید. هرچند مواظب باشید - انجماد فقط باعث خراب شدن بیشتر می شود، نمی تواند آن را اصلاح کند.

در انجماد غذا، به سرعت بلورهای یخ کوچکی تولید می شود که به حفظ ساختار سلولی محصول کمک می کند. از این نظر، غذاهایی که به درستی منجمد شده اند ممکن است گزینه ای باشد که می توانید در فروشگاه هفتگی و آشپزخانه خود بگنجانید. بیایید نگاه عمیق تری داشته باشیم.

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

مضر بودن یخ زدگی چیست؟

هم یخ زدن محصول و هم قرار گرفتن آن در معرض نوسانات دمای ذخیره سازی باعث تشکیل بلورهای بزرگ می شود. این اتفاق می افتد زیرا آب پیوند یافته با پروتئین های این غذاها را استخراج می کند.

در اینجا، ما در مورد محتوای آب صحبت می کنیم که بازیابی آن در طی فرآیند یخ زدایی امکان پذیر نیست، زیرا باعث تغییر در بافت غذا و ارزش غذایی آن می شود. به نوبه خود، این مایع از دست رفته می تواند مواد مغذی محلول در آب - مانند برخی ویتامین ها - را با خود بکشاند.

در صورت منجمد نگه داشتن غذا، ممکن است آن دچار تغییرات خاصی شود. در بسیاری از موارد، همچنین می تواند بافت خود را تغییر داده و ارزش مغذی آن را تغییر دهد.

آیا یخ زدن مواد غذایی باعث تغییر خواص غذایی می شود؟

نه، سبزیجات کاملا منجمد شده از نظر صنعتی خواص غذایی سبزیجات تازه را حفظ می کنند زیرا منجمد کردن پس از تمیز کردن سریعا صورت می گیرد و این سبب حفظ خواص آن ها می شود. 

باید بدانید ویتامین ها از طریق گرما از بین می روند، نه از طریق دمای سرد. به نوبه خود، هنگام برش و متعاقباً شستن غذاها، یا جوشاندن آنها در آب، می توانید مواد معدنی را از بین ببرید.

ریز مغذی های مواد غذایی دست نخورده باقی می مانند و هنگامی  که آنها را قبل از پختن منجمد می کنید. از دست دادن مواد مغذی ناشی از پخت و پز و فرآوری قبل از انجماد برگشت ناپذیر است.

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

در این صورت آیا می توانید غذایی را فریز کنید؟

تقریباً می توانید همه چیز را فریز کنید. با این وجود، گاهی اوقات این باعث تغییر بافت، بو و برخی مزه ها می شود، به همین دلیل توصیه نمی کنیم این کار را برای همه موارد انجام دهید. مثلا:

* گوشت می تواند بین 3 تا 12 ماه دوام بیاورد، اما بیشتر نه.

* کاهش سرما بین 1 تا 2 ماه طول خواهد کشید.

* ماهی های روغنی حداقل 3 ماه دوام می آورند.

* نان، بین 3 تا 6 ماه.

* سوپ، تقریباً 60 روز.

* کره، حداکثر بین 3 تا 6 ماه.

این بدان معنا نیست که شما فکر می کنید این فرآیند در هنگام آماده سازی برای وعده های هفتگی خود مفید است. به همین ترتیب، می تواند منجر به یک رژیم غذایی سالم و متعادل در برنامه های خود شود.

تقریباً می توانید هر غذایی را منجمد کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که بافت و طعم بسیاری تغییر زیادی خواهد کرد.

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

4 قانون اساسی در مورد غذای منجمد

چیزی را که از یخ زدایی خارج شده، دوباره منجمد نکنید. تکرار این روند به کیفیت غذا آسیب می رساند.

 از ظروف مناسب استفاده کنید که غذا را هنگام یخ زدن از دیگران جدا نگه دارد، زیرا " یک ظرف غیر قابل نفوذ در هنگام محافظت از غذا در برابر کمبود آب، اکسیداسیون و انتقال بو ضروری است ".ظروف شیشه ای غیر قابل نفوذ بهترین ظروف است.

 این که نقاشی هایی روی کشوهای داخل فریزر وجود دارد نیز می تواند مفید باشد. این تقسیم ها به جدا نگه داشتن غذاها کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که در هنگام یخ زدن هیچ آلودگی متقابل وجود ندارد. از آنها استفاده کنید؛ شناسایی مواد غذایی در یک فریزر کاملاً منظم بسیار آسان تر خواهد بود. یکی دیگر از گزینه های خوب برای شناسایی محصولات منجمد، استفاده از برچسب است.

دستورالعمل های فریزر خود را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت حداقل -20 درجه فارنهایت است.

 اگر یک غذای پخته را منجمد می کنید، دقت کنید یخ آن را ذره ذره ذوب کنید. شب قبل از اینکه بخواهید آن را مصرف کنید، آن را از فریزر به یخچال انتقال بدهید.

بر اساس مطالعه منتشر شده در تحقیقات بین المللی غذا، یخ زدایی مواد غذایی در دمای اتاق می تواند خطر آلودگی را افزایش دهد.

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

خوردن غذای منجمد

انجماد یک روش نگهداری خوب برای غذای شما است زیرا از تجزیه زودرس غذای شما جلوگیری می کند. با این حال، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که می تواند باعث تغییر در بافت و طعم  شود. تا زمانی که محصول را قبل از پختن منجمد کنید، غذا خواص خود را حفظ می کند. با این وجود، برای اطمینان از بی خطر بودن این روش نگهداری، باید برخی از قوانین را دنبال کنید!

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز