خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه نودل با لوبیا سبز و گوشت بوقلمون

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۳۰

نودل یک غذای شرقی اصیل است که بیشتر در کشورهایی مانند کره، ژاپن و چین مصرف می‌شود اما مدل‌های مختلف این غذا مانند نودل کریسپی با میگو در کشورهای مختلف تهیه و سرو می‌گردد. امروز قصد داریم تا طرز تهیه یک نودل خوشمزه با لوبیا و گوشت بوقلمون به همراه سس هویسین را به شما آموزش دهیم که یک غذای کامل و مقوی برای وعده غذایی روزانه است.

به گزارش ایلنا، کسانی که برای اولین بار نودل را امتحان می‌کنند معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که عاشق آن می‌شوند و دسته دوم کسانی که از آن متنفر می‌شوند. امروز یک دستور متفاوت از تهیه نودل را آماده کرده‌ایم که حتی افراد دسته دوم را عاشق خود می‌کند. زیرا تمام موادی را که باید در یک غذا کامل باشد در خود جای داده است؛ از جمله سبزیجات، گوشت، چاشنی‌های خوشمزه و …. نودل با لوبیا سبز هم خاصیت این غذا را افزایش می‌دهد و هم رنگ خاصی به آن می‌بخشد. برای گوشت از نوعی گوشت متفاوت ولی خوشمزه استفاده کرده‌ایم که آن چیزی نیست جز گوشت بوقلمون! کافی است مقداری گوشت بوقلمون بخرید و آن را چرخ کنید تا بتوانید به بهترین شکل از آن در تهیه این نودل استفاده کنید.

همچنین این غذا یک سس مخصوص دارد که ما بهترین و اصیل‌ترین روش تهیه آن را در ادامه مطلب آورده‌ایم تا تمامی مزه‌های مختلف را تنها در یک کاسه از این نودل تجربه کنید. نودل لوبیا سبز به عنوان یک وعده رژیمی هم مناسب است و هم تمامی مواد مورد نیاز بدن را شامل می‌شود به طوری که تنها با خوردن چند قاشق از آن احساس سیری خواهید کرد. 

  • مواد لازم برای تهیه نودل با لوبیا سبز و گوشت بوقلمون

نودل ۱۰۰ گرم

لوبیای سبز ۱۰۰ گرم

لیمو ترش یک عدد

سس چیلی یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

گوشت بوقلمون چرخ کرده ۲۵۰ گرم

سیر دو حبه

پیازچه (خرد شده) شش عدد

سس هویسین سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه نودل با لوبیا سبز و گوشت بوقلمون

  • طرز تهیه نودل با لوبیا سبز و گوشت بوقلمون

► مرحله اول

برای شروع ابتدا سس مخصوص این نودل را که به هویسین معروف است آماده کنید. برای این کار گوشت آلو را از هسته آن جدا کنید و آن را همراه با بقیه مواد داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و بگذارید تا چند دقیقه مخلوط شوند. پس از این که بافت سس یکدست شد، آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و نگهداری کنید. سس مخصوص نودل شما آماده است.

  • مواد لازم برای تهیه سس مخصوص هویسین

شکر قهوه‌ای؛ یک سوم فنجان

آب؛ دو قاشق غذاخوری

سس سویا؛ دو قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک؛ یک قاشق غذاخوری

روغن کنجد؛ نصف قاشق چای‌خوری

فلفل چیلی خرد شده؛ به مقدار لازم (اختیاری)

میخک آسیاب شده؛ یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پودر دارچین؛ یک قاشق چای‌خوری

آلو خاکی؛ پنج عدد

► مرحله دوم

۱۰۰ گرم لوبیا سبز را خوب بشویید و از وسط به دو نصف خرد کنید. اگر لوبیاها بلند هستند می‌توانید آن‌ها را به چند قسمت خرد کنید. ۱۰۰ گرم نودل را مطابق دستورالعمل روی بسته بپزید. دو دقیقه آخر پخت نودل‌ها، لوبیا سبز خرد شده را اضافه کنید. پس از دو دقیقه نودل و لوبیاها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

► مرحله سوم

اکنون نوبت آماده کردن سس ترکیبی مخصوص نودل است. یک کاسه کوچک بردارید و سه قاشق غذاخوری از سس هویسین را داخل آن بریزید. یک قاشق غذاخوری سس چیلی اضافه کنید. آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و داخل کاسه بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

► مرحله چهارم

پوست دو حبه سیر را بکنید و آن‌ها را ریز خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ نچسب بردارید. شش عدد پیازچه را خرد کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید. ۲۵۰ گرم گوشت بوقلمون چرخ کرده را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت چند دقیقه خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. پس از این که گوشت قهوه‌ای شد، سیر خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. سس ترکیبی مخصوص را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

► مرحله پنجم

هنگامی که مخلوط سس و گوشت کمی غلیظ شد، نودل‌ها و لوبیاهای پخته شده را اضافه کنید. سپس حدود دو سوم از پیازچه خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به صورت یکنواخت پخش شوند. مقداری از نودل و لوبیا سبز و گوشت بوقلمون را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. در نهایت روی نودل را با باقی‌مانده پیازچه خرد شده تزئین کنید. نوش جان.

  • نکات طرز تهیه نودل با لوبیا سبز و گوشت بوقلمون

برای تزئین نودل خود می‌توانید به صورت دلخواه از کنجد یا سیاه دانه استفاده کنید که ظاهر بشقابتان را متفاوت می‌کند.

اگر از طرفداران طعم تند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نصف یک فلفل چیلی را خرد کنید و داخل نودل خود بریزید.

سس هویسین دست‌ساز را می‌توانید به مدت یک هفته در یک ظرف دردار عایق هوا در یخچال نگهداری کنید.

شما می‌توانید ترکیب سرکه بالزامیک و روغن کنجد را جایگزین سس هویسین کنید.


منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز