خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه‌ ماهی فیله سوخاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۰۷۸

فیله ماهی سوخاری از محبوب ترین روش پخت ماهی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. فیله ی ماهی بدون تیغ است به همین دلیل طرفدار است.

به گزارش ایلنا، با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه فیله مرغ سوخاری رستورانی و محبوب آشنا کنیم.

مواد لازم برای ماهی سوخاری :

ماهی      از هر نوع ماهی که دوست داشتید به مقدار لازم

 سیر     2 حبه

 روغن زیتون     2 قاشق غذاخوری

 آرد     1 فنجان

 زعفران     به مقدار لازم

نارنج یا آبلیموی تازه     به مقدار لازم

نمک      1 قاشق مرباخوری

 زردچوبه     1 قاشق چایخوری

فلفل قرمز     نصف قاشق چایخوری

نعنا خشک     1 قاشق غذاخوری پر

تخم مرغ     1 عدد

طرز تهیه ماهی سوخاری رستورانی:

برای پخت ماهی سوخاری، ابتدا از همه به ماهی آب نارنج بزنید و بعد زعفران و نمک بزنید. و در آخر نمک بپاشید سپس سیر را نیم کوب کنید بعد به آن 2 قاشق روغن زیتون بزنید و دوباره بکوبید تا کاملا له شود و روی قسمت داخلی ماهی رومال کنید و به مدت 2 ساعت استراحت بدهید تا مواد کاملا به خورد ماهی بروند (روی ماهی برش های اریب بزنید تا در زمان سرخ شدن مغز ماهی هم سرخ شود).

بعد از گذشت 1 ساعت ماهی را داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. داخل یک ظرف با سطح صاف تخم مرغ را خوب هم بزنید تا از لختگی در بیاید. آرد و نمک و فلفل و زردچوبه و نعنای خشک شده ی پودر شده را مخلوط کنید. ماهی را ابتدا داخل تخم مرغ آغشته کرده و بعد داخل آرد بزنید.

همه جای ماهی هم به تخم مرغ و هم به آرد آغشته شود بعد آرد اضافه را از آن بگیرید تا در زمان سرخ کردن داخل روغن نسوزد. داخل تابه روغن بریزید و اجازه بدهید تا خوب داغ شود. (اگر روغن داغ نباشد شکل ماهی بهم می ریزد و امکان متلاشی شدن آن زیاد است.) سپس دو طرف ماهی را با حرارت ملایم سرخ کنید.

نکاتی برای طرز پخت فیله ماهی:

• برای از بین بردن بوی ضخم ماهی، از سرکه و آبلیموی تازه و فلفل سیاه استفاده کنید.

• ادویه مناسب تهیه ماهی زردچوبه است، بنابراین هرگز فراموش نکنید که این ادویه مغذی را در تهیه ماهی سوخاری به کار ببرید.

• سعی کنید چربی اضافی ماهی سوخاری را بگیرید.

• حتماً می‌پرسید چرا توصیه می شود فیله های ماهی با شیر آغشته شوند؟ شیر هم باعث مخلوط شدن راحت تر مواد تشکیل دهنده مایه ای می شود که پوشاننده فیله های ماهی هستند و هم از ترش کردن معده بعد از خوردن این فیله ها جلوگیری خواهد کرد.

• در انتخاب آرد سوخاری سخت گیر باشید و هرگز از آردهای سوخاری خارجی استفاده نکنید زیرا یا تاریخ مصرف آن گذشته یا این که از ابتدا برای تولید آن از آردهای کهنه استفاده شده است. به جای مصرف این آردها، خمیر داخل نان های باگت بیات شده را بیرون بیاورید و خشک و پودر کنید. این آرد را بعد از الک کردن با ادویه طعم دار کنید و برای سوخاری کردن ماهی این پودر سوخاری خانگی را به کار ببرید.

• هرگز در کنار ماهی گوجه فرنگی خام و حلقه شده قرار ندهید زیرا تجربه نشان داده است این سبزی بر طعم ماهی غالب است و مانع درک طعم واقعی آن می‌شود. به همین دلیل هر سبزی ای هرچند مغذی باشد، در کنار ماهی قرار ندهید زیرا ممکن است طعمی خوشایند را با این منبع پروتئینی ایجاد نکند.

منبع:غذالند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز