خبرگزاری کار ایران

کیک روز مادر را خودتان بپزید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۲۶

امروز روز مادر است و طبق سنت هرساله، بسیاری از مردم در این روز کیک و شیرینی می‌خرند. امسال شاید بخاطر ویروس کرونا ترجیح دهید خودتان در خانه کیک درست کنید. به‌همین مناسبت امروز در این مطلب، طرز تهیه یک کیک ساده با بافتی بی‌نظیر به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، امروز روز مادر است و طبق سنت هرساله، بسیاری از مردم در این روز کیک و شیرینی می‌خرند. امسال شاید بخاطر ویروس کرونا ترجیح دهید خودتان در خانه کیک درست کنید. به‌همین مناسبت امروز در این مطلب، طرز تهیه یک کیک ساده با بافتی بی‌نظیر را به شما آموزش خواهیم داد. می‌توانید کیک را با خامه و یا هرچیزی که دوست دارید تزئین کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • شیر: ۱ لیوان
  • تخم‌مرغ: ۳ یا ۴ عدد
  • روغن: ۱/۲ پیمانه
  • شکر دانه‌ریز: ۱/۵ پیمانه
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

کیک روز مادر را خودتان بپزید

طرز تهیه:

۱. در مرحله اول تخم‌مرغ‌ها را که به دمای محیط رسیده در یک ظرف بشکنید و وانیل را اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا جایی که کرم رنگ شود و مقداری هم پف کند.

۲. در مرحله‌ی بعد، شکر را آرام‌آرام به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند.

۳. حالا روغن را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

۴. در این مرحله، آرد را که سه‌بار با بکینگ‌پودر الک کردید را در چند مرحله به موادتان اضافه کنید و با لیسک به‌صورت دورانی در یک جهت هم بزنید.

۵. بعد از اینکه آرد را اضافه کردید شیر را به موادتان اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. موادتان آماده است.

۶. کف قالبتان را با کره چرب کنید و آرد‌پاشی کنید. حتما بعد از آرد‌پاشی به قالبتان ضربه بزنید تا آردهای اضافی جدا شوند و دور بریزید. موادتان را در قالب بریزید و داخل فر که از قبل گرم کردید به‌مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید.

دمای مناسب برای این کیک برای فر ۱۸۰ درجه و برای توستر حدودا ۱۵۰ درجه است. باز هم دمای فر و یا توستر‌ها متفاوت است، اما عموما این دما مناسب است.

کیک روز مادر را خودتان بپزید

نکته:

می‌توانید روی کیک را با خامه، شکلات، نارگیل و یا هر مواد دلخواه دیگری تزئین کنید. می‌توانید برای داشتن یک کیک جذاب، یک سیب را برش‌های نازک بزنید و روی آن پودر دارچین و یک مقدار شکر بپاشید، بعد این سیب‌های دارچینی را وسط مواد کیکتان بگذارید. در این‌صورت یک کیک خوشمزه با مغز سیب و دارچین خواهید داشت.


منبع:برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز