خبرگزاری کار ایران

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۷۴

کاربرد چای کیسه ای از زیبایی پوست و مو تا مسائل مربوط به خانه داری ، نکات جالبی که با دانستن آنها به روش دیگری از چای کیسه ای مصرف شده استفاده خواهید کرد.

به گزارش ایلنا، چای گیاهی پر خاصیت و سرشار از انواع ویتامین ها که به عنوان یک نوشیدنی طبیعی مصرف می شود کاربردها و فواید دیگری هم خارج از بحث سلامت دارد ، کاربرد چای کیسه ای که در این گزارش آنها را برایتان معرفی خواهد کرد. مطمئنا بعد از خواندن این مطلب دیگر چای کیسه ای استفاده شده را دور نمی اندازید و یا اینکه برای حل برخی از مشکلات تان به سراغ چای کیسه ای خواهید رفت .

1-چای کیسه ای برای رفع بوی بد پا:

چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود. 

2- براق کردن آینه با چای کیسه ای:

اگر با تمیز کردن آینه اتاقتان براقیت و شفافیت دلخواه را نمی بینید می توانید با استفاده از چای آن را ایجاد کنید . برای این کار یک پارچه نرم را آغشته به چای دم کشیده و سرد شده کنید و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید ، بلافاصله بعد از خیس شدن آینه با دستمال آغشته به چای با یک دستمال خشک آینه را تمیز کنید تا شفافیت آن را به وضوح ببینید. 

3- حالت دادن به موها  رفع بی حالتی مو:

برای آنکه بی حالتی موهایتان را رفع کنید می توانید موها را با چای خوب دم کشیده و ولرم آبکشی کنید ، دقت داشته باشید که موهایتان باید خشک باشد.

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای

کاربرد چای کیسه ای مصرف شده برای زیبایی پوست و مو و در خانه داری

4- چای کیسه ای برای رفع قرمزی چشم ها:

روشی ساده و البته آشنا برای اکثر شما ، استفاده از چای کیسه ای. برای این کار دو عدد چای کیسه ای را داخل قوری و یا لیوان آب جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه زمانی که چای کاملا رنگ پس داد و محتویات داخل کیسه به خوبی خیس شد آنها را از داخل آب گرم خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند تا روی چشمانتان قرار دهید. 

5- رفع تاول و جلوگیری از عفونت تاول ها:

برای جلوگیری از عفونت تاول و همچنین رفع سریع آنها چای کیسه ای مرطوب گرم را در محل مورد نظر (تاول زده) قرار دهید. 

6- سوختگی تیغ اصلاح:

اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید. 

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای 

7- درمان خونریزی لثه با چای کیسه ای:

به گزارش Reader’s Digestبرای درمان و پایان دادن به خونریزی های لثه یک عدد چای کیسه ای که با آب سرد مرطوب شده است را روی لثه قرار دهید. 

8- حفظ گیاهان از شر آفات و دفع حشرات مضر :

اگر باغچه و یا گلدان شما توسط آفات و حشرات احاطه شده است و اسپری کردن سموم هم کارساز نیست می توانید یک یا دو عدد چای کیسه ای مرطوب را پای گلدان و کنار باغچه قرار دهید. 

9- رفع آکنه با چای کیسه ای:

ساده ترین راه حل رفع آکنه شاید استفاده از چای باشد ، برای این منظور صورتتان را با چای سبز بشویید. 

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای

چای کیسه ای مناسب برای رفع آکنه

10- رفع کبودی از کاربردهای چای کیسه ای:

برای رفع کبودی با استفاده از چای باید چای کیسه ای (چای سیاه) مرطوب را به مدت 5 دقیقه روی محل کبودی قرار دهید. 

11- چای کیسه ای درمان سریع آفتاب سوختگی:

با استفاده از چای می توانید آفتاب سوختگی و قرمزی پوستتان را که ناشی از تابش طولانی مدت نور خورشید است را رفع کنید.چای کیسه ای را داخل آب سرد قرار داده و اجازه دهید تا به خوبی مرطوب شود سپس آن را روی محل آفتاب سوخته بگذارید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید. 

12- درمان ترک خوردگی لبها از کاربرد چای کیسه ای:

برای رفع ترک های روی لب یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه) را روی ترکهای لب فشار دهید تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند. 

کاربردهای فوق العاده چای کیسه ای

چای کیسه ای برای درمان ترک خوردگی لبها

13- رفع چین و چروک پوست با چای کیسه ای:

چای سبز خنک شده راه چاره رفع چین و چروک پوست صورتتان است ، برای این کار دستمال و یا حوله ی کاغذی را آغشته به چای سبز کرده و روی پوست صورتتان قرار دهید.

چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود. 

14- بهبود گزش حشرات با چای کیسه ای:

با قرار دادن چای کیسه ای مرطوب روی محل گزیدگی ، گزش حشرات را تسکین ببخشید.

15-شستشوی راحت ظروف چرب

اگر حجم زیادی از ظرف های نشسته وجود دارد و ماده شیمیایی و زمان کافی برای شستن آنها وجود ندارد. ظرف ها را یک شب در سینک ظرفشویی بخیسانید و یک بسته چای کیسه ای را در آن بیاندازید؛ صبح روز بعد ظرف ها به راحتی از چربی و آلودگی پاک می شوند.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز