خبرگزاری کار ایران

پشت پرده مخالفت غیرمنطقی اتحادیه املاک چیست؟

بررسی عملکرد اتحادیه املاک تهران در ماجرای حذف قیمت‌های خودرو و مسکن از پلتفرم‌های آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۸۰۹

با وجود مطالبه مردم در نظرسنجی‌های مختلف برای بازگشت قیمت به پلتفرم‌ها، چراغ سبز چند نماینده مجلس برای بازگشت قیمت مسکن و موضع کارشناسان و اقتصاددان‌ها مبنی بر غیرکارشناسی بودن تصمیم حذف قیمت‌ها، اتحادیه املاک همچنان بر حمایت از حذف قیمت‌ها پافشاری می‌کند. اما به راستی در پشت پرده چه می‌گذرد و دلیل این همه اصرار اتحادیه برای سانسور قیمت‌ها چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین، در زمانی که بسیاری از کسب‌وکارها به خاطر تغییراتی که اپیدمی کرونا بر اقتصاد و سبک زندگی مردم گذاشت، نگاه سنتی‌شان را کنار گذاشته‌اند و گاردشان را نسبت به پلتفرم‌های نیازمندی‌های آنلاین شکسته‌اند، عده‌ای همچنان معتقد به دشوار کردن مسیر خرید و فروش برای مردم هستند و بازگشت به روش‌های سنتی را توصیه می‌کنند. تا جایی که به نظر می‌آید کنترل قیمت بازار مسکن بهانه‌ای برای پیشبرد عقاید و منافع شخصی‌شان است و چشم‌شان را روی هر منطق و آماری بسته‌اند و تنها به منافع صنفی خاص توجه دارند و یگانه خواسته‌شان قدرتمند نگه داشتن بنگاه‌های املاک فیزیکی است اما این داستان با ورود نیازمندی‌های همشهری به بازار کسب‌وکار آنلاین رنگ و روی دیگری هم پیدا کرد.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک یکی از مخالفان سرسخت بازگشت قیمت به پلتفرم‌های نیازمندی‌های آنلاین از جمله دیوار است که بدون اینکه پاسخی درست و علمی به سوالات متعدد کارشناسان مبنی بر چرایی این مخالفت داشته باشد، همچنان روی عقایدش پافشاری می‌کند. او تنها راهکار برون‌رفت از معضل عدم ثبات قیمت بازار مسکن که از گران شدن فولاد تا بالا و پایین رفتن دلار تأثیر می‌گیرد را حذف قیمت‌ها و استعلام آخرین قیمت از طریق مراجع رسمی دانسته است. این مخالفت‌ها در حالی است که نیازمندی‌های همشهری که سالیان سال بازار مسکن را (با ذکر قیمت در آگهی‌ها) در انحصار خود در آورده بود از شروع به کار اپلیکشنش خبر داد و در همان آغاز راه با حمایت صددرصدی  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران روبرو شد؛ اپلیکیشنی که در آن هم‌اکنون قیمت املاک نیز درج می‌شود ولی استاندارد دوگانه اتحادیه املاک باعث می‌شود تا درباره آن سکوت کند!

بررسی عملکرد اتحادیه املاک تهران در ماجرای حذف قیمت‌های خودرو و مسکن از پلتفرم‌های آنلاین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز