خبرگزاری کار ایران

۲۰ راز خوشمزه شدن خورش فسنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۷۳۳

در این گزارش می‌توانید با راز‌های روغن افتادن و جا افتادن و خوشرنگ شدن خورش فسنجان و خوشمزه شدن این غذای پرطرفدار آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، خورش فسنجان یکی از اصیل‌ترین انواع خورش های ایرانی است که برای درست کردن آن باید با فوت و فن خورش  فسنجان تا حدی آشنا باشید. غلظت مناسب، رنگ تیره، روغن انداختن و مزه ملس و خوشمزه آن همگی از راز‌های خوشمزه شدن فسنجون هستند. درست کردن این غذا آن قدر‌ها که به نظر می‌رسد، سخت نیست. اما برای طرز تهیه خورش  فسنجان مجلسی لازم است تا حدی با ترفند خورش فسنجان خوشمزه آشنا باشید. در این مقاله می‌توانید با راز‌های روغن افتادن و جا افتادن و خوشرنگ شدن خورش فسنجان و خوشمزه شدن این غذای پرطرفدار آشنا شوید.

راز استفاده از رب در خورشت فسنجان

*راز خوشرنگ شدن خورش فسنجان تا حدود زیادی به رب انار آن بستگی دارد. شما می‌توانید برای طرز تهیه خورش فسنجان مجلسی از رب ملس رو به ترش استفاده کنید و طبق ذائقه خودتان ربی در فسنجان بریزید که کمی طعم شیرین دارد.

*به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه مزه رب انار فسنجان را در مرحله اولی که رب اضافه می‌شود نچشید. معمولاً در مرحله اول طعم رب هنوز کم است و ممکن است کم ترش و کم مزه به نظر برسد. اما حدود ۱ ساعت بعد و زمانی که خورش فسنجون کمی جا بیفتد و بجوشد، طعم رب خودش را نشان می‌دهد.

*اضافه کردن رب راز خوشرنگ شدن فسنجان است و رنگ گردو را تیره‌تر می‌کند. برای طرز تهیه فسنجون تیره می‌توانید از مقداری شکر در خورش اضافه کنید. این کار موجب تیره شدن خورش فسنجان می‌شود. برخی افراد به جای اضافه کردن شکر از مقداری شکلات تخته‌ای استفاده می‌کنند. این کار هم طعم ملسی به غذا می‌دهد و هم رنگ خورش فسنجان را تیره و خوش رنگ می‌کند.

*حتی اگر دوست دارید خورش فسنجان شما ترش باشد، باز هم به یاد داشته باشید که راز خوشرنگ شدن خورش فسنجان اضافه کردن حداقل یک قاشق غذاخوری شکر است. این کار علاوه بر رنگ دادن به خورشت، موجب شفاف شدن رنگ خورش فسنجون شما نیز می‌شود و تأثیر زیادی بر ترشی غذا نمی‌گذارد. برای اضافه کردن شکر هیچ گاه چند قاشق شکر را با هم اضافه نکنید. اول یک قاشق شکر به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خوب در آن حل شود. سپس طعم خورشت را بچشید و در صورت نیاز دوباره شکر به آن اضافه کنید.

۲۰ راز خوشمزه شدن خورش فسنجان

راز‌های روغن افتادن فسنجون

*پخت خورش فسنجان حداقل به ۵ تا ۷ ساعت زمان نیاز دارد. اولین موضوعی که باید در مورد راز‌های روغن افتادن فسنجون بدانید، این است که بعد از اضافه کردن گردو‌های آسیاب شده باید درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا روغن گردو خارج شود و فسنجان به غلظت مناسبی برسد. استفاده از حرارت ملایم مهم‌ترین راز روغن انداختن فسنجون است. اگر در مراحل آخر طرز تهیه فسنجان مجلسی متوجه شدید که فسنجان شما روغن نینداخته است، می‌توانید یک یا دو قالب یخ به خورش اضافه کنید.

*استفاده از زودپز برای پخت خورش فسنجون مدت زمان آن را کوتاه می‌کند. اما خورشت شما در نهایت روغن کمتری می‌اندازد.

*به یاد داشته باشید که راز روغن انداختن فسنجون مربوط به چرخ کردن گردو‌های آن است. برای اینکه خورش بیشتر روغن بیندازد، حتماً گردو‌ها را دو بار چرخ کنید. سپس تفت دهید و سریع دو لیوان آب یخ به گردو اضافه کنید و روش شعله گاز قرار دهید تا گردو با آب به جوش بیاید. این ترفند خورش فسنجان خوشمزه موجب روغن انداختن گردو می‌شود.

*اگر آب خورشت شما کم شد، هر نیم ساعت یک بار مقداری کمی آب سرد به خورش اضافه کنید. این کار موجب می‌شود گردو بیشتر روغن بیندازد.

زمان و طریقه اضافه کردن مرغ به خورشت فسنجان

۲۰ راز خوشمزه شدن خورش فسنجان

*یکی دیگر از راز‌های خوشمزه شدن خورشت فسنجان مربوط به آماده کردن مرغ آن است. قبل از اضافه کردن مرغ‌ها به فسنجان حتماً آن‌ها را در روغن سرخ کنید. این کار موجب می‌شود تا مرغ داخل خورش له نشود و از هم نپاشد.

*از فوت و فن خورش فسنجان این است که مرغ را باید بعد از پخت گردو با آب، به خورشت اضافه کنید. این کار از له شدن مرغ‌ها داخل خورشت جلوگیری می‌کند و ظاهر بهتری به خورش شما می‌دهد.

رمز و راز‌های مرتبط با گردوی خورشت فسنجان

*توجه داشته باشید که برای فسنجون حتماً از مغز گردوی پرچرب ایرانی استفاده کنید و آن را خوب له کنید و بعد داخل خورشت بریزید. توجه داشته باشید باید از گردویی استفاده کنید که وقتی آن را بین دو انگشت فشار می‌دهید، روغن از آن خارج شود. این راز روغن انداختن فسنجون موجب می‌شود تا خورشت شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

*قبل از اضافه کردن گردوی میکس شده به خورشت، بهتر است کمی آن را تفت دهید و سپس به غذا اضافه کنید. این کار موجب می‌شود خورشت شما لعاب‌دار شود و گردو طعم بهتری به خورشت بدهد. هیچ‌گاه برای تفت دادن گردو از روغن استفاده نکنید، بلکه گردو‌ها را بدون روغن با حرارت ملایم داخل ماهیتابه هم بزنید تا داغ شوند.

*توجه داشته باشید که گردوی میکس شده شما باید حالتی مثل پودر سوخاری داشته باشد. نه خیلی درشت باشد و نه خیلی له شده و چسبیده به هم.

بهترین ادویه‌ها برای اضافه کردن به خورشت فسنجان

*از راز‌های خوشمزه شدن خورشت فسنجان این است که از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های مناسبی برای این غذا استفاده کنید. اضافه کردن زعفران به خورش فسنجان موجب می‌شود تا غذا طعم و عطر بهتری پیدا کند. استفاده از ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل بهترین ادویه‌ها هستند که باید در مورد فوت و فن خورش فسنجان بدانید.

*یکی دیگر از روش‌ها و راز‌های خوش طعم شدن خورش فسنجان این است که در ترکیب با گردو، از مغز پسته آسیاب شده نیز استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا طعم خورش شما چندین برابر خوشمزه‌تر شود. نسبت اندازه پسته به گردو باید حدود یک سوم باشد.

ترفند و راز‌های خورش فسنجان خوشمزه برای غلیظ شدن آن

۲۰ راز خوشمزه شدن خورش فسنجان

*فوت و فن خورش فسنجان برای غلیظ شدن، این است که از مقدار گردوی مناسبی استفاده کنید. اگر گردوی خورشت شما کم باشد، خورشت فسنجان حالت آبکی پیدا می‌کند. شما باید تقریباً نصف وزن مرغ یا گوشت خود گردو به خورشت اضافه کنید.

*اگر بعد از اضافه کردن گردو در نهایت باز هم احساس کردید، خورشت شما آبکی شده است، می‌توانید یک سیب درختی را پوست بگیرید و رنده ریز کنید و به خورشت اضافه کنید. این کار موجب لعاب‌دار شدن خورشت فسنجان می‌شود.

*اضافه کردن ۳ تا ۴ عدد آلود بخارا نیز موجب می‌شود خورشت فسنجان لعاب و غلظت بیشتری پیدا کند.

*استفاده از سیب زمینی رنده شده با رنده ریز نیز ایده خوبی برای لعاب‌دار کردن خورشت فسنجان است.

*در طرز تهیه فسنجان مجلسی بهتر است پیاز را با رنده ریز خرد کنید تا ظاهر خورشت شما بهتر شود و بافت یکنواخت‌تری پیدا کند.

منبع: مجله کوروش

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز