خبرگزاری کار ایران

چای زردچوبه و 6 خاصیت باورنکردنی آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۴۸

زردچوبه یکی از اجزای اصلی بسیاری ازغذا‌های جنوب شرقی آسیا است، اما این ماده محبوب می‌تواند چیزی بیشتر از افزودن عمق عطر و طعم داشته باشد.

به گزارش ایلنا،  زردچوبه یکی از اجزای اصلی بسیاری ازغذا‌های جنوب شرقی آسیا است، اما این ماده محبوب می‌تواند چیزی بیشتر از افزودن عمق عطر و طعم داشته باشد. در واقع، زردچوبه یک چاشنی عادی نیست، زردچوبه دارای پتانسیل دارویی قابل توجهی است. در ادامه به خواص چای زردچوبه که شفقنا به آن‌ها اشاره کرده است می‌پردازیم.

چای زردچوبه چیست؟

گرچه از زردچوبه معمولاً به عنوان ادویه مخصوص پخت و پز استفاده می‌شود، می‌توان آن را به عنوان چای نیز مصرف کرد که با ریختن ریشه تازه یا پودر خشک خالص در آب گرم تهیه می‌شود. چای زردچوبه جدا از این که یک نوشیدنی گرم و آرامش بخش است، یک روش موثر برای مصرف کورکومین کافی برای بهره بردن از خواص دارویی آن است.

کورکومین که مدت زیادی به عنوان یک داروی آیورودا مورد استفاده قرار می‌گرفت، مورد توجه جوامع پزشکی و علمی نیز قرار گرفته است. یعنی به این دلیل که تحقیقات چشمگیری از مزایای سلامتی آن در زمینه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

چای زردچوبه و 6 خاصیت باورنکردنی آن

کورکومین یک پلی فنول با خواص آنتی اکسیدانی قوی است، به این معنی که، با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد مضر، بدن را از اثر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. عدم تعادل سیستمیک که با کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و همچنین بسیاری از بیماری‌های دیگر مرتبط است. از جمله دیابت و آلزایمر.

به عبارت دیگر، یک فنجان چای زردچوبه غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند به سلول‌های ایمنی بدن کمک کند تا سالم بمانند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. در حقیقت، تأثیر مثبت کورکومین بر روی سیستم ایمنی بدن فراتر از دفع سرماخوردگی است: مطالعات اخیر به کورکومین به عنوان یک ماده امیدوارکننده مبارزه با سرطان اشاره کرده‌اند.

۲. مزایای ضد التهابی

کورکومین علاوه بر آنتی اکسیدان، یک ضدالتهاب شناخته شده نیز هست. به همین دلیل، اعتقاد بر این است که کورکومین در موارد بی شماری مرتبط با التهاب، از جمله آلرژی، پسوریازیس، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی، آرتروز و حتی بیماری آلزایمر است. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند به تسکین علائم مرتبط با برخی از این بیماری‌ها به ویژه درد آرتروز کمک کند.

چای زردچوبه و 6 خاصیت باورنکردنی آن

۳. تسکین دهنده درد، تاثیر مثبت بر خلق و خو و تقویت حافظه

به نظر می‌رسد که کورکومین برای افراد سالم نیز فوایدی دارد. تحقیقات انجام شده در مورد افراد فاقد شرایط قبلی نشان می‌دهد که این ماده قدرتمند در کاهش درد عضلات موثر است و حداقل یک مطالعه نشان داد که خواص ضد التهابی کورکومین ممکن است تأثیر مثبتی بر خلق و خو، توجه و حافظه فعال در جمعیت عمومی دارد.

۴. محافظ پوست

کوکتل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی معروف به کورکومین ممکن است برای چهره شما معجزه کند، یا حداقل همان چیزی است که شواهد اولیه نشان می‌دهد. مطالعات متعدد نشان داده است که کورکومین، به عنوان یک درمان خوراکی و موضعی، توانایی بهبود سلامت کلی پوست و هدف قرار دادن موثر نگرانی‌های خاص پوست را دارد.

چای زردچوبه و 6 خاصیت باورنکردنی آن

۵. از کبد محافظت می‌کند

به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، یکی دیگر از مزایای توانایی کورکومین در کاهش استرس اکسیداتیو در رابطه با سلامت کبد دیده شده است. تحقیقات انجام شده بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که درمان با کورکومین دارای اثر پیشگیری بالقوه‌ای در رابطه با آسیب کبدی است و می‌تواند پیشرفت بیماری کبد را نیز متوقف یا کُند کنَد.

۶. سلامت متابولیک را بهبود می‌بخشد

نقش کورکومین در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب پیامد‌های گسترده‌ای در مورد سلامت کلی متابولیسم دارد. مطالعات نشان داده‌اند که این خواص موجود در کورکومین ممکن است تأثیر مثبتی بر قند خون و فشارخون داشته باشد و همچنین باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقی شود.

نحوه دم کردن چای زردچوبه:

زنجبیل، زردچوبه و عسل را در یک لیوان ترکیب کرده و آب داغ اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب شود و لذت ببرید.

چای زردچوبه و 6 خاصیت باورنکردنی آن


منبع:برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز