خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مرغ سوخاری اسپایسی کره‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۳۵

در گزارش زیر طرز تهیه مرغ سوخاری اسپایسی کره ای را که یکی از معروفترین غذاهای این کشور است، به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، مرغ سوخاری شیرین داکگنجئونگ یکی از معروف‌ترین غذا‌های کره‌ای است که طعم بسیار لذیذی دارد. این مرغ کره‌ای خوشمزه غوطه‌ور در یک سس شیرین و تند است که طعم فوق العاده‌ای به تکه‌های مرغ می‌دهد و درست کردن آن نیز بسیار ساده است. در این مقاله  می‌توانید طرز تهیه و پخت مرغ سوخاری شیرین و تند کره‌ای یا همان طرز تهیه مرغ اسپایسی کره‌ای را  یاد بگیرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

ران یا سینه مرغ بدون استخوان: ۴۵۰ گرم

شیر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

فلفل دلمه: به مقدار لازم

سیر خرد شده: نصف قاشق چای خوری

زنجبیل خرد شده: نصف قاشق چای خوری

نشاسته ذرت: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مرغ سوخاری کره‌ای

سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری

سرکه سیب: ۲ قاشق غذاخوری

پوره فلفل قرمز: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۳ قاشق غذاخوری

روغن کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری

سیر خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه: به مقدار لازم

بادام زمینی: ۱ تا ۲ قاشق (اختیاری)


طرز تهیه مرغ سوخاری اسپایسی کره‌ای

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری شیرین داکگنجئونگ باید مرغ‌ها را به صورت مربعی برش دهید و همه چربی‌های چسبیده به مرغ را به وسیله چاقو از آن جدا کنید. حالا شیر را به مرغ اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید. سپس مقداری نمک، فلفل، سیر و زنجبیل له شده به مرغ اضافه کنید و برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا مرغ‌ها خوب مزه‌دار شوند.

در این مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری شیرین کره‌ای باید همه مواد سس را در یک ماهیتابه با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. ماهیتابه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. ۳ تا ۴ دقیقه سس را بجوشانید و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

در مرحله سوم از مرغ سوخاری شیرین داکگنجئونگ باید داخل یک ماهیتابه گود یا یک قابلمه به اندازه ۲/۵ سانتی‌متر روغن بریزید و اجازه دهید با حرارت گاز کاملاً داغ شود. بعد از داغ شدن روغن مرغ‌های مزه‌دار شده را در ظرفی از آرد ذرت فرو ببرید تا سطح مرغ کاملاً آردی شود. سپس هر مرغ را به صورت جداگانه در روغن بریزید و خوب سرخ کنید. رنگ مرغ‌ها باید کاملاً طلایی و قهوه‌ای رنگ شود. تقریباً لازم است هر قطعه مرغ حدود ۳ دقیقه در روغن شناور بماند تا کاملاً سرخ شود. سپس مرغ‌ها را روی دستمال کاغذی یا پد روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن جذب شود.

در مرحله آخر از طرز تهیه مرغ سوخاری تند و شیرین کره‌ای و بعد از اینکه همه مرغ‌ها را سرخ کردید، باید سس را دوباره روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مرغ‌ها را به سس اضافه کنید تا سس کاملاً غلیظ شود و مرغ‌ها نیز به خوبی طعم‌دار و اسپایسی شوند.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مرغ سوخاری شیرین داکگنجئونگ

*برای این مرغ سوخاری کره‌ای می‌توانید از بال و کتف مرغ نیز استفاده کنید.

*برای خوردن این غذا به هیچ نوع سسی نیاز ندارید و سس تند و شیرین غذا، آن‌قدر به آن طعم می‌دهد که به اندازه مزه‌دار می‌شود.

*در نهایت بعد از اینکه مرغ‌ها را داخل سس ریختید، می‌توانید مقداری بادام زمینی و یا پیازچه خرد شده نیز به ترکیب سس و مرغ اضافه کنید.

*برای سرخ کردن مرغ‌ها بهتر است از یک ظرف کوچک و گود استفاده کنید تا روغن کمتری مصرف شود.

منبع: مجله کوروش

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز