خبرگزاری کار ایران

پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش‌ در منزل

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۱۶

معمولا پوست چرب یکی از چالش‌های خانم‌هاست؛ ظاهر چرب و درخشان، منافذ باز، جوش و آکنه‌های پردردسر و آرایش‌های کم‌دوام و براق که در مدت کوتاهی خراب می‌شود، همگی از سختی‌های داشتن پوست چرب است.

به گزارش ایلنا، پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار در کند کردن روند پیری پوست، درمان جوش و آکنه، کوچک کردن منافذ باز پوست، آب رسانی و جوان‌سازی پوست موثر است. در کنار این روش پاک سازی پوست که به صورت درمانی و عمیق انجام می‌شود، باید به صورت روزانه هم روتینی برای مراقبت و پاک سازی پوست داشته باشید.

موثرترین روش ، روتینی است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خوابیدن انجام شود. مراحل یک روتین پوستی، تقریبا در تمام پوست‌ها مشترک است و تنها محصولاتی که در روتین استفاده می‌شود، بسته به نوع پوست تغییر می‌کند.

روتین صبح

یک روتین صبحگاهی، روشی عالی برای از بین بردن روغن‌هایی است که در طول شب، روی سطح پوست جمع شده است. مراحل روتین صبحگاهی پوست چرب به ترتیب زیر هستند.

شست‌وشو| صورت خودتان را بشویید تا آلودگی و روغنی که در طول شب، روی پوست انباشته شده است پاک شود. برای شست‌وشوی پوست چرب، از شوینده‌های ملایم و بدون روغن و الکل استفاده کنید.

تونر| یک پد پنبه‌ای بردارید و آن را به تونر مناسب پوست چرب آغشته کنید و به آهستگی روی صورت بکشید. تونر، آلودگی و روغن اندکی را که ممکن است روی پوست باقی مانده باشد تمیز می‌کند و باعث نرمی آن می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده| پوست چرب هم مانند دیگر انواع پوست، نیاز به رطوبت‌رسانی دارد. بدون رطوبت کافی، پوست چرب تحریک می‌شود و روغن اضافی بیشتری تولید می‌کند؛ بنابراین برای جلوگیری از این واکنش، باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

کرم دور چشم| پوست اطراف چشم بیشتر از قسمت‌های دیگر صورت نازک، حساس و در معرض آسیب است. برای محافظت از این بخش، باید به طور مرتب از کرم دور چشم استفاده کنید. یک کرم دور چشم که ضد آفتاب و آب رسان هم باشد، بهترین انتخاب است.

کرم ضد آفتاب| مرحله آخر هر روتین پوستی کامل، کرم ضد آفتاب است.

بهتر است کرم ضد آفتاب را حتی اگر قصد بیرون رفتن از خانه را هم ندارید استفاده کنید، چون طول موج‌های مضر اشعه آفتاب می‌تواند از شیشه‌ پنجره‌ها هم عبور کند و به پوست شما آسیب برساند. در صورتی که می‌خواهید از خانه خارج شوید، کرم ضد آفتاب را ۲۰ دقیقه زودتر بزنید تا به آن فرصت جذب شدن در پوست را بدهید.

روتین شب

بعد از یک روز طولانی و قبل از این‌که بخوابید، به اندازه‌ مسواک زدن ضروری است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

شست‌وشو| مانند روتین صبح، روتین شب پوست چرب را هم با شست‌وشوی صورت شروع کنید.

پوست چرب شما در فاصله‌ صبح تا شب، بیشتر در معرض آلودگی است و زمان بیشتری هم برای چرب شدن دارد؛ بنابراین بهتر است از یک برس مخصوص شست‌وشوی صورت استفاده کنید تا پاک سازی پوست چرب عمیق‌تر انجام شود. مقداری از شوینده مخصوص پوست را روی برس بریزید و به آرامی روی صورت حرکت دهید. بعد از این‌که کل سطح صورت شسته شد، آب کشی کنید.

تونر| باز هم مانند روتین صبح، در این مرحله از تونر استفاده کنید.

ماسک صورت| ماسک صورت را هفته‌ای یک تا دو بار در برنامه روتین‌تان داشته باشید.

می‌توانید از ماسک‌های مختلفی برای پاک سازی پوست چرب استفاده کنید. به عنوان مثال ماسک خاک رس، روغن اضافی پوست را جذب می‌کند و به آن ظاهری لطیف و یک‌دست می‌دهد.

کرم شب| کرم شب را بسته به سن و نیازی که پوست شما در هر مقطع زمانی دارد، انتخاب کنید. کرم شب می‌تواند آب رسان، جوان‌کننده، ضد چین و چروک، ویتامینه یا ترکیبی از چند خاصیت باشد.

از آن‌جایی که خواب شبانه زمان مناسبی برای استراحت و بازسازی پوست است، استفاده مرتب از کرم شب می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد.

کرم دور چشم| مقدار مناسبی از کرم را سر انگشت بزنید و آن را با ضربه‌های کوچک، در اطراف چشم پخش کنید. به هیچ وجه کرم دور چشم را روی پوست نمالید، چون نه تنها به خوبی جذب نمی‌شود، بلکه باعث بروز مشکلاتی مثل میلیا خواهد شد.


منبع:خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز