خبرگزاری کار ایران

ایوبی در افتتاحیه نمایشگاه خط ابریشم:

ایران، خاستگاه هنر خوشنویسی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۳۸۴

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه‌ ابریشم در گفت وگو با خبرنگار ایران پرس با بیان اینکه ایران، خاستگاه هنر خوشنویسی در جهان است، گفت: این نمایشگاه با تلاش کمیسیون ملی یونسکو و همکاری فرهنگستان هنر ایران برپا شده است.

حجت الله ایوبی به خبرنگار ایران پرس گفت: آثار بیش از سیصد هنرمند برجسته دنیا با حضور در این نمایشگاه دیده می‌شود که بر جایگاه این هنر و هنرمندان داخل کشور تاثیر بسزایی دارد.

اولین نمایشگاه بین المللی خط ابریشم در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر در تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوص بیماری کرونا برپا شده است.

این نمایشگاه که به همت کمیسیون ملی یونسکو، با همکاری فرهنگستان هنر و مؤسسه صبا برگزار می‌شود، چشم‌اندازی از مشارکت و تعامل هنرمندان ایران و 29 کشور دیگر را در گستره عظیمی از فرهنگ و تمدن به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه بخشی از «جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم» است و منتخبی از بیش از 1300 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این همایش را در خود جای داده که 140 اثر از 29 کشور جهان در قالب‌های نقاشی‌خط، و 70 اثر از خوش‌نویسان ایران در انواع گرایش‌ها را شامل می‌شود.

لینک ویدئو :

https://media.iranpress.com/video/4bxx832cb1fcec1t2hi.mp4

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز