خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه املت کدو حلوایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۴۵

املت کدو حلوایی یک صبحانه خوشمزه، سالم و مقوی است که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه و در کنار خانواده نوش جان کنید.

به گزارش ایلنا، کدو گرد و نارنجی رنگ از آن دسته مواد غذایی سالمی است که باید حتما در فصل زمستان که فصل خود کدو است، وارد سبد غذایی خانواده‌ها شود. از آن جایی که این نوع از کدو حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین A است، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و در روز‌های سرد سال بسیار حائز اهمیت است. این ماده غذایی طعم خاصی دارد و معمولا از آن در تهیه دسر و کیک استفاده می‌شود. اما می‌توان آن را به راحتی و با اضافه کردن مواد دیگر تبدیل به یک وعده غذایی خوشمزه و کم کالری کرد.

مثلا می‌توان از آن املت خوشمزه‌ای تهیه کرد که مطمئنا طرفداران بسیاری خواهد داشت. با اضافه کردن فلفل چیلی و پنیر کبابی، مزه خاص این املت تقویت می‌شود به طوری که با خوردن هر قاشق از آن دنیایی از طعم و مزه را وارد دهان خود می‌کنید. اگر شما هم کدو حلوایی خریده‌اید و نمی‌دانید که با آن چه غذایی درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه املت کدو حلوایی را دنبال کنید تا با یک ماهیتابه پر از مواد غذایی رنگارنگ روز خود را پر انرژی‌تر و رنگین‌تر کنید.

مواد لازم برای تهیه املت کدو حلوایی و پنیر کبابی

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

پنیر کبابی  ۱۷۵ گرم

کدو حلوایی ۵۰۰ گرمی

فلفل قرمز چیلی دو عدد

سیر (ریز خرد شده) دو حبه

سرکه بالزامیک دو قاشق چای‌خوری

نعنا تازه ۵۰ گرم

تخم مرغ شش عدد

طرز تهیه املت کدو حلوایی و پنیر کبابی خوشمزه در چند دقیقه

املت این صبحانه کلاسیک و خوشمزه همیشه گزینه مناسبی برای آغاز یک روز پرانرژی و زیبا است. از املت قهوه‌خانه‌ای گرفته تا املت اسپانیایی و املت فرانسوی، شما به راحتی هر نوعی را که بخواهید می‌توانید در چند مرحله در خانه تهیه و نوش جان کنید. حالا نظرتان درباره یک املت متفاوت و خوشمزه با کدو حلوایی چیست؟ برای تهیه این املت خوشمزه ابتدا باید ۱۷۵ گرم پنیر کبابی را مکعبی برش بزنید. یک ماهیتابه بزرگ بردارید و نیمی از روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید. پنیر کبابی برش خورده را داخل ماهیتابه بریزید و هر طرف آن را به مدت یک تا دو دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و داخل یک ظرف کنار بگذارید.

پوست کدو حلوایی را بکنید و گوشت آن را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. روغن باقیمانده را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس تکه‌های کدو حلوایی را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند و رنگ آن‌ها تغییر کند. دو عدد فلفل قرمز چیلی را ریز خرد کنید (نیازی به خارج کردن دانه‌های فلفل نیست). دو حبه سیر را پوست بکنید و ریز خرد کنید. فلفل چیلی خرد شده و سیر رنده شده را داخل ماهیتابه اضافه کنید و برای حدود دو دقیقه دیگر همه مواد را تفت دهید. دو قاشق چای‌خوری سرکه بالزامیک اضافه کنید. سپس پنیر کبابی سرخ شده را دوباره داخل ماهیتابه بریزید. برگ‌های نعنا را نیز کمی خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید.

در نهایت تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و با یک چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید تا زرده و سفیده آن مخلوط شود. سپس تخم مرغ‌ها را روی بقیه مواد داخل ماهیتابه بریزید. املت را به مدت چند دقیقه بپزید تا کمی سفت شود. اکنون گریل را گرم کنید. املت را به مدت پنج دقیقه داخل آن قرار دهید تا پف کند و طلایی شود. اگر دوست دارید بلافاصله آن را به صورت گرم سرو کنید یا بگذارید تا کمی خنک شود و در کنار یک سالاد سزیجات به صورت سرد سرو کنید. املت کدو حلوایی با پنیر کبابی شما آماده است، نوش جان!

نکات تهیه املت کدو حلوایی با پنیر کبابی

اگر گریل ندارید می‌توانید درب ماهیتابه را قرار دهید تا املتتان به خوبی پف کند.

در صورت تمایل می‌توانید کمی پنیر پارمسان پودری هم روی املت بریزید.

برای این که کدو حلوایی خوب بپزد و نرم شود می‌توانید روی ماهیتابه را با یک درپوش یا فویل آلومینیومی بپوشانید تا کمی بخار کند و کدو حلوایی بهتر بپزد.

منبع: کتاب کاله

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز