خبرگزاری کار ایران

ماسک های خانگی با میوه های زمستانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۱۷

تهیه ماسک برای جوان سازی پوست با میوه های همچون کیوی خرمالو و پرتقال دارای فواید زیادی برای پوست صورت است و تهیه این ماسک ها آسان است.

به گزارش ایلنا، برای زیبایی و جوانسازی پوست همیشه نیاز نیست که از کرم های گران قیمت و یا مواد شیمیایی استفاده نمود، میوه ها خواص بسیاری دارند که می توانند مواد مغذی و ویتامین های بسیاری برای لطافت و زیبایی پوست داشته باشند. این میوه ها را می توان به صورت ماسک استفاده نمود. ماسک میوه هایی همچون کیوی، پرتقال و خرمالو بسیار ساده و راحت تهیه و استفاده می شوند.

در این بخش چند نوع ماسک با استفاده از این میوه ها را به شما آوزش می دهیم که علاوه بر زیبایی و جوان سازی پوست، یکی از بهترین منابع برای حفظ رطوبت و درخشندگی صورت نیز می باشند. 

ماسک کیوی برای پوست های چرب 

برای تهیه این ماسک ابتدا یک کیوی را پوست گرفته و سپس با 1 قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، کمی پرتقال و مقداری عسل ترکیب کنید. در مرحله بعد 1 قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی و چند قطره روغن زیتون نیز به این مخلوط اضافه نمایید. همه مواد را در هم زن بریزید تا پس از مخلوط شدن، مانند حالت کرمی شوند. روی تمام پوست مخصوصا قسمت های چرب را با این کرم ماساژ دهید و پس از چند دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

ماسک های خانگی با میوه های زمستانی

ماسک کیوی برای برای انواع پوست 

کیوی غنی از ویتامین C است و با همین خاصیت می توانید با ترکیبی ساده صورت خود را تغذیه کنید. برای تهیه این ماسک یک کیوی را پوست گرفته و با نصف یک موز مخلوط کنید، سپس دو قاشق غذاخوری ماست روی مواد بریزید. این ماسک را روی صورت خود گذاشته و 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را به آرامی با آب گرم شست وشو دهید. 

علاوه بر این می توانید یک عدد کیوی پوست گرفته را با 2 قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری آب پرتقال و یک فنجان هویج له شده را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. این ماسک را روی صورت قرار دهید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. 

ماسک کیوی، لکه بر و لایه بردار طبیعی 

برای تهیه این ماسک ابتدا یک کیوی رسیده را پوست گرفته و له کنید، سپس چند ورق برش خورده از لیمو و یا چند قاشق آب لیموی طبیعی به آن اضافه نمائید. این مخلوط را روی صور قرار داده و پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشوئید. بهتر است بعد از شستشو، پوست خود را با یک کرم مرطوب کننده ، ماساژ دهیدد. این ماسک باعث شفافیت و از بین رفتن لکه های قدیمی پوست شما می شود.

ماسک های خانگی با میوه های زمستانی

ماسک کیوی برای آبرسانی به پوست 

بیشتر مردم در هوای سرد دچار خشکی پوست می شوند. اگر شما نیز در شهری با آب و هوای خشک زندگی می کنید، با این ماسک می توانید خشکی صورت خو را تا حدود زیادی برطرف نمائید. برای تهیه این ماسک، ابتدا یک کیوی را پوست گرفته و با یک خیار رنده شده مخلوط کنید. اگر توت فرنگی فریز شده از تابستان نیز دارید به این ترکیب اضافه نمائید. اگر غلظت مخلوط شما کم است، کمی آرد جو اضافه کنید. سپس این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و بعد از آن صورت خود را بشوئید. این ماسک صورت شما را آب رسانی می کند. 

ماسک کیوی برای پوست های خشک

برای پوست های خشک پیشنهادهای دیگری هم داریم، ترکیبی از 1 قاشق غذاخوری آب کیوی، 1 عدد زرده تخم مرغ ،و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی صورت خود قرار دهید. بعد از 15 دقیقه با یک اسفنج مناسب، ماسک را از روی صورت پاک کنید.

ماسک خرمالو برای پوست های خشک 

برای تهیه این ماسک نصف یک خرمالوی رسیده، یک خیار کوچک، 1 قاشق غذاخوری کته بدون نمک و روغن را با 1 قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین با یکدیگر خوب مخلوط کرده و یا توسط میکسر به حالت کرم در آورید. سپس این کرم را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

ماسک های خانگی با میوه های زمستانی

ماسک پرتقال برای پوست های خشک 

همانطور که می دانید یکی از عوامل بروز چین و چروک صورت، خشکی پوست است. با در اختیار داشتن این میوه های پر خصیت نباید نگران خشکی و یا پیری زودرس پوست باشید. برای تهیه ماسک فوق العاده باید، پوست پرتقال را خشک کرده و سپس آسیاب کنید تا پودر شود. روغن تخم کتان، 2 قاشق چایخوری پنیر دلمه شده پرچرب، یک قاشق غذاخوری چای پررنگ گرم و 1 قاشق چای خوری روغن کبد ماهی را با هم مخلوط کرده و سپس آرد چوست پرتقال را به آنها اضافه کنید تا خمیری سفت تهیه شود. این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد از آن با آب گرم، پوست خود را شستشو دهید.

ماسک کیوی برای پوست های تیره 

برای تهیه این ماسک، یک کیوی را پوست گرفته و به صورت پوره در آورید، سپس 1 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه نمائید. این ماسک را روی صورت قرار داده و ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشوئید.

ماسک خرمالو روشن کننده پوست

برای روشن تر شدن پوست صورت خود، 2 عدد خرمالو و یک هویج رنده شده را با یکدیگر خوب مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید تا اثر کافی روی پوست داشته باشد. سپس صورت خود را با آب سرد به آرامی شستشو دهید.

ماسک خرمالو نرم کننده و براق کننده پوست 

برای نرمی پوست یک پیشنهاد عالی وجود دارد. کافی است یک ماسک از ترکیب پوره 1 عدد خرمالو با کمی آرد جو و یا غلات دیگر را به صورت خمیری روی صورت خود قرار هدید. البته می توان با یک قلم مو این ماسک را پخش کنید. سپس ب گذشت 10 الی 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشوئید و با یک حوله تمیز خشک کنید. با این ماسک پوست صورت شما بسیار نرم می شود.

ماسک های خانگی با میوه های زمستانی

ماسک پرتقال برای پاکیزگی پوست 

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذا خوری را با 1 عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. سپس جوی له شده را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس مواد را توسط پارچه پشمی مرطوب شده با آب سرد پاک کنید. 

ماسک پرتقال برای پوست های چرب 

برای تهیه این ماسک، آب یک عدد پرتقال را گرفته و نصف آن را کنار بگذارید. سپس یک عد سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و با یک قاشق غذا خوری آرد ذرت به نصف آب پرتقال اضافه نمائید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

همچنین می توان گوشت یک پرتقال و یک عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی صورت قرار دهید. سپس بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز