خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مربای کیوی خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۵۸۴

در بین مرباهای که برای وعده صبحانه سرو می شوند مربای هویج و مربای زردآلو بسیار پرطرفدار هستند ولی در این بین مربای کیوی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

به گزارش ایلنا، در بین مرباهای که برای وعده صبحانه سرو می شوند مربای هویج و مربای زردآلو بسیار پرطرفدار هستند ولی در این بین مربای کیوی نیز طرفداران خاص خود را دارد.برای تهیه مربای کیوی در خانه ابتدا کیوی ها را شسته و پوست آنها را خیلی نازک برمی داریم و هر یک را به قطر یک سانتی متر برش می زنیم. شکر و آب را در قابلمه نسبتاً بزرگی ریخته و می گذاریم بجوشد تا شربت غلیظ شود... برای یادگیری طرز تهیه این مربای خوشمزه با ما همراه شوید.

مواد مورد نیاز مربای کیوی

کیوی تقریباً رسیده و سفت  3 کیلو

آب   3 لیوان 

وانیل   1/3 قاشق چای خوری

شکر  2 و نیم تا 3 کیلو 

آب لیمو    1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه مربای کیوی خوشمزه

طرز تهیه مربای کیوی با طعمی بی نظیر

ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه نسبتا بزرگ با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شربت غلیظی بدست بیاید.بعد از روی حرارت بر میداریم تا خنک شود.

 در این فاصله کیوی ها را بشویید و پوست آنها را خیلی نازک بردارید و به صورت برش هایی با قطر یک سانت  حلقه حلقه کنید.

کیوی های برش زده را در شهد خنک شده قرار دهید و بعد روی حرارت بگذارید تا با حرارت ملایم بجوشد. اگر دوست داشتید رنگ مربا خوش رنگ تر شود میتوانید 2 قطره از رنگ سبز مجاز خوراکی را در یک قاشق سوپ خوری آب حل کرده و سپس به مربا اضافه کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه جوشیدن کیوی  و امتحان کردن شربت آن ، آبلیمو را اضافه کنید تا یکی دو جوش دیگر هم بخورد.. سپس مربا را از روی حرارت بردارید تا کم کم خنک شود.

مربای خنک شده را در شیشه های آماده شده بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگه دارید. 

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز