خبرگزاری کار ایران

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۵۷

نحوه نگهداری و تمیز کردن ریش تراش می تواند در عمر و دوام آن تاثیر بسزایی بگذارد البته برای انجام این کار باید به برخی نکات توجه ویژه ای کنید.

به گزارش ایلنا، ریش تراش در صورت نگهداری مناسب می تواند عمر و دوام بیشتری داشته باشد. قطعا همه شما دوست دارید هر وسیله ای که خریداری می کنید، مدت زمان طولانی تر از آن استفاده کنید. در نتیجه پول کم تری هزینه خواهید کرد.
سلول های پوستی، موها و چربی های حاوی داخل آن ها به داخل دستگاه نفوذ پیدا می کنند. در نتیجه باکتری داخل آن ها ایجاد می شود. پس به همین دلیل است که برای عمر بیشتر این دستگاه ها، باید آن ها را مداوم تمیز کنید.

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

در این قسمت به شما نشان می دهیم که بهترین راه برای تمیز کردن ریش تراش چیست. منتها قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که نوع ریش تراش خود را می شناسید و از قبل میدانید که چگونه آن را تمیز کنید. بسیاری از ریش تراش های خشک نباید اجزای داخلی شان در معرض آب قرار بگیرد. از طرفی تمیز کردن درون آن ها بدون آب می تواند عاملی برای کاهش بهره وری آن ها شود. 

تمیز کردن سریع و عمقی ریش تراش

این یک قانون است که باید هر هفته ریش تراش خود را سطحی تمیز کنید اما باید یک بار در ماه تمیزی عمقی انجام دهید. یک تمیز کنندگی سریع می تواند گرفتن این ریش تراش زیر آب داغ باشد.

برای ریش تراش های خشک باید سر آن را باز کنید.

نکاتی که قبل از شروع کار باید بدانید :

  •  بعد از این که همه لوازم را آماده کرده اید، باید یک محل مناسب ایجاد کنید.

  •  یک مکان مناسب برای تمیز کردن ریش تراش بسیار مهم است؛ مخصوصاً اگر تراش مرطوبی داشته باشید.

  •  شخصاً پیشنهاد می کنم که این کار را در سینک آشپزخانه انجام دهید زیرا فضای بیشتری دارید. همچنین فشار آب در سینک آشپزخانه نیز بیشتر خواهد بود.

  •  ریش تراش ها بسیار متنوع هستند و نمی توان جزئیات را برای همه آن ها بیان کرد اما بیشتر ریش تراش های برقی معمولاً پروسه ی یکسانی برای تمیز کردن دارند.

 اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

مواردی که هنگام تمیز کردن ریش تراش به آنها احتیاج دارید

قبل از این که امکانات لازم برای تمیز کردن ریش تراش را فراهم کنید ، باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و از پیشنهاداتی که خود برند برای شستشو در اختیار شما قرار داده استفاده کنید. 

استفاده از مسواک با دندانه های نرم

استفاده از یک مسواک قدیمی برای ضد عفونی کردن و آغشته کردن آن به الکل راهی عالی است. اگر مسواک برقی قدیمی دارید ، حتماً سری قدیمی آن را نگه دارید.

مسواک باید نرم باشد تا بتواند قسمت های ظریف ریش تراش را تمیز کند و هیچ جسم سفت و سخت نباید با فویل ریش تراش برخورد کند زیرا آن را با آسیب جدی مواجه می کند. 

دستمال مرطوب یا حوله کاغذی

در این قسمت به چیزی نیاز دارید که بتوانید تمام موهای لابلای ریش تراش را پاک کنید. دستمال های میکروفیبر گزینه مناسبی هستند و می توانید چند بار از آن ها استفاده کنید. حوله کاغذی نیز گزینه مناسبی است.

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

استفاده از سشوار

برای ریش تراش های خشک باید از سشوار استفاده کنید تا این موها بیرون بریزند. البته اگر ریش تراش مرطوب دارید ، باید از این روش و از این آیتم صرف نظر کنید زیرا این روش برای آن ها کارآمد نخواهد بود. 

یک کاسه آب گرم و مایع ظرفشویی

یک کاسه آب گرم را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید (یک یا دو قطره کارآمد خواهد بود). می توانید سر چرخان ریش تراش خود یا فویل ضد آب را زیر آب بگیرید و موهای آن را تمیز کنید. 

استفاده از الکل

صابون برای از بین بردن چربی و آلودگی مناسب است اما برای این که میکروب های بسیار ریز روی سر ریش تراش را از بین ببرید، به الکل نیاز دارید. 

الکل درصد بالا

حداقل الکل 90 درصد خریداری کنید. هر چقدر درصد الکل بالاتر باشد، راحت تر می تواند ریش تراش را تمیز و ضد عفونی کنند. 

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

روغن معدنی سفید

مقدار کمی از روغن معدنی را به انتهای ریش تراش بزنید. با این اقدام تیغه های ریش تراش بهتر عمل می کنند و کار خود را تمیز تر انجام می دهند.

دقیقا مثل زمان هایی که ماشین برای حرکت نرم تر نیاز به روغن دارد. اگر اسپری مخصوص ریش تراش دارید، قطعاً عالی تر است. هرگز روغن ماشین را برای ریش تراش استفاده نکنید. 

روش های تمیز کردن ریش تراش

فویل موجود روی ریش تراش را می توانید زیر آب تمیز کنید اما قسمت های دیگر را باید با ابزار خشک تمیز کنید. حتما باید تفاوت بین این دو را بدانید. 

ریش تراش های خشک را هرگز زیر آب نگیرید. برای فول آن ها نیز این کار را نکنید، زیرا باعث خرابی صددرصدی خواهید شد. 

روش پاک کردن عمقی فویل خشک

باید این نکته را به یاد داشته باشید که فویل ها بسیار ظریف هستند. در نتیجه باید کاملاً آرام و ملایم کار کنید. 

مرحله 1:

سر ریش تراش را جدا کنید. یک دکمه در کنار آن وجود دارد که با فشار دادنش ، راحت تر سری جدا می شود و سپس اجزای ریش تراش را روی یک حوله کاغذی پهن کنید. 

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

مرحله 2:

از یک مسواک نرم استفاده کنید و آن را روی دیواره های داخل سری ریش تراش بکشید. خودتان به فویل دست نزنید که هیچ نیازی برای انجام این کار نیست. 

مرحله 3:

با استفاده از سشوار هوا را وارد فویل کنید تا اجزا به خوبی تمیز و گرد و غبار جدا شوند. 

مرحله 4:

بدنه ریش تراش را با مسواک تمیز کنید. همچنین می توانید یک دستمال یا حوله کاغذی روی آن بکشید و داخل تیغه ها را نیز با مسواک تمیز کنید و دوباره با سشوار هوا وارد آن کنید. 

تمیز کردن ریش تراش مرطوب

مرحله 1:

سری ریش تراش جدا کنید و آن را روی یک عدد حوله پهن کنید. با مسواک داخل آن را تمیز کنید. معمولا جرم ها و آلودگی های بیشتری داخل ریش تراش های مرطوب قرار می گیرند. با اسکراب کردن یا همان مسواک کشیدن می توان این آلودگی ها را جدا کرد. 

مرحله 2:

یک کاسه آب گرم و مایع ظرفشویی تهیه کنید و اجزای ریش تراش را به همدیگر وصل کرده و داخل آن قرار دهید. اگر ریش تراش مجهز به توربو یا سرعت بالاست، از این تنظیمات استفاده کنید. 

 اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

مرحله 3:

با حوله سری ریش تراش خشک کنید و اجازه دهید که یک ساعت در معرض هوای آزاد باقی بماند. بعد از این مدت زمان یک قطره روغن داخل دستگاه بریزید و بعد از چند دقیقه از آن استفاده کنید. 

مرحله 4:

با استفاده از یک لیوان کاغذی گوشه های اطراف و با استفاده از الکل، روی سطح ریش تراش را تمیز کنید. 

تمیز کردن ریش تراش چرخشی 

مرحله 1:

دکمه مربوط به باز شدن ریش تراش را فشار دهید. داخل سری ریش تراش را می بینید که سه عدد تیغه چرخان دارد و سپس یک قطعه پلاستیکی مشاهده می کنید.

این قطعه را بچرخانید تا سری ریش تراش جدا شود و راحت به داخل آن دسترسی داشته باشید. 

مرحله 2:

بعد از خارج کردن قطعات می توانید انگشت خود را داخل سری ریش تراش بکشید و گرد و خاک را جدا کنید.

البته با دستمال این کار را انجام دهید زیرا تیغ های داخل به شدت تیز هستند. در صورتی که دقت کافی نداشته باشید، دستتان را می برند. 

مرحله 3:

هر قسمت از ریش تراش را به طور جداگانه تمیز کنید. مو های چسبیده به هر قطعه باید کاملاً جدا شوند. این که ریش تراش به چند قسمت جداگانه باز می شود، بستگی به مدلش دارد. 

اصول صحیح ضد عفونی ماشین ریش تراش

مرحله 4:

اجازه دهید اجزای ریش تراش قبل از این که آن ها را به همدیگر وصل کنید، به طور کامل خشک شود.

یک ساعت آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید. سپس یک قطره روغن برای هر کدام از تیغه های چرخان بریزید و بعد از یک دقیقه از آن استفاده کنید. 

مرحله 5:

یک پارچه یا دستمال معمولی آغشته شده به الکل را روی فویل بکشید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز