خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه استیک مرغ با پنیر پارمسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۷۶

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع استیک خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا،  پارمسان معروف‌ترین پنیر سخت ایتالیایی است که در تولید آن از شیر گاو استفاده می‌شود. این پنیر منحصر به فرد کاربرد فراوانی به عنوان چاشنی و طعم دهنده در انواع غذا‌های ایتالیایی نظیر پاستا‌ها و اسپاگتی، تهیه سس و بر روی سالاد دارد. پروتئین پارمسان از پروتئین موجود در گوشت قرمز بالاتر است و در حین حال هضم آن ساده‌تر است و به علت درصد بالای پروتئین و طولانی بودن زمان رسیدن آن، بسیار سهل‌الهضم است. به همین دلیل مصرف آن برای کودکان، افراد مسن و ورزشکاران توصیه می‌شود. در این مطلب به طرز تهیه استیک مرغ با پنیر پارمسان می‌پردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ با پنیر پارمسان

سینه مرغ بدون پوست و استخوان۶۰۰ گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

جعفری پاک شده ۳۰ گرم

پاپریکا 2 قاشق سوپ‌خوری

پودر سیرنصف قاشق چایی‌خوری

روغن زیتون 3 قاشق چایی‌خوری

پودر سوخاری۳۰ گرم

پودر پنیر پارمسان ۵۰ گرم

پوره سیب زمینی مقداری برای تزیین

کلم بروکلی آب پز شده مقداری برای تزیین

قارچ ورقه‌ای و تفت داده شده مقداری برای تزیین

طرز تهیه استیک مرغ با پنیر پارمسان

مرحله اول
سینه مرغ را با مقداری نمک، فلفل سیاه، جعفری، پاپریکا، پودر سیر و روغن زیتون مزه‌دار کنید و آن را برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

مرحله دوم
پودر سوخاری و پودر پنیر پارمسان کاله را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید سپس سینه مرغی که مزده‌دار کرده‌اید را درون مخلوط پودر پنیر پارمسان بغلتانید و در سینی فر بچینید.

مرحله سوم
سینی را برای ۳۰ دقیقه طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل گرم کرده‌اید و تمام محیط فر هم دما شدند قرار دهید تا سینه مرغ کاملا بپزد.

مرحله چهارم
پس از این مدت، استیک مرغ را از فر خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. استیک مرغ را به همراه پوره سیب زمینی، بروکلی، قارچ، مقداری پودر پارمسان، جعفری و سس دلخواهتان تزیین کنید و سپس آن را سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز