خبرگزاری کار ایران

فلاحی:

استخدام ۱۹۷ هزار معلم از میان نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها/ تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۶۵

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به آغاز روند استخدام نیروهای نهضتی و حق التدریسی از اول مهرماه ۹۹ گفت: با تصمیم مجلس و در راستای پاسخگویی به نیاز کشور برای استخدام ۱۹۷هزار معلم، قرار شد آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی و نهضتی که بعد از سال ۹۱ فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند، استفاده و استخدام آن‌ها را در دستور کار قرار دهد.

احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان با اشاره به فرایند استخدامی این نیروها، به اقتصاد آنلاین، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به کمبودهایی که در مقاطع مختلف تحصیلی دارد، نیازمند حداقل ۱۹۷هزار معلم است. پیگیری های قبلی مجلس یازدهم در خصوص تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و حق التدریسی ها در نهایت باعث شد تا تکلیف این دسته از معلمان که قبل از سال ۹۱ فعالیت های خود را آغاز کرده بودند، مشخص شود و این دسته از نیروها وارد فرایند استخدامی شدند. در مرحله بعد مجلس تصمیم گرفت تا برای جبران نیاز ۱۹۷هزار نفری آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی و نهضتی که بعد از سال ۹۱ نیز فعالیت های خود را آغاز کرده اند، استفاده کند.

فلاحی در ادامه افزود: در واقع از این طریق هم به نیازهای آموزش و پرورش برای تکمیل کادر آموزشی و اداری پاسخ داده شده و هم  به مطالبات ده ها هزار نفر از نیروهای نهضتی، حق التدریسی و ...برای استخدام رسیدگی شده است. بنابراین کمبودهای آموزش و پرورش از طریق استخدام افراد ذیل ماده ۲۸، نهضتیها، شرکتی ها، حق التدریسی ها و...تامین خواهد شد. سال آینده نیز دانشگاه فرهنگیان قول داده است ۵۲هزار معلم تحویل آموزش و پرورش بدهد تا بخشی از کمبودهای این حوزه پوشش داده شود. ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور از اول مهرماه روند به کارگیری این نیروها آغاز کرده اند و به زودی روند استخدامی آنها نیز طی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار اقتصادآنلاین در این خصوص که آیا معلمان می‌توانند نسبت به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ امیدوار باشند؟ گفت: طرح رتبه بندی معلمان در ۵ رتبه و بعد از بررسی های دقیق کارشناسی به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است تا تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ شود. اما دولت با این بهانه که درگیر مشکلات بودجه است، هنوز تصمیمی در خصوص آن نگرفته است. مساله بعدی، مسائل مالی و منابع  مورد طرح رتبه بندی است. دولت اعلام می کند که بودجه کافی برای اجرای کامل این طرح را ندارد و تا سال آینده حداکثر می تواند نیمی از معلمان را ذیل طرح رتبه بندی قرار دهد، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که این طرح باید به طور فراگیر اجرایی شود.

فلاحی در ادامه افزود: بر این اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، منابع مورد نیاز طرح را در بودجه سال۱۴۰۰ احصا و در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد داد. به نظرم با اجرای طرح رتبه بندی به یکی از مهم ترین مطالبات فرهنگیان پاسخ داده خواهد شد. البته دولت در برخی تبصره های بودجه به طور مبهم اعلام کرده که بخشی از منابع مورد نیاز طرح رتبه بندی را از طریق فروش سهام و ...تامین خواهد کرد. اما نحوه تامین این منابع و چگونگی به کارگیری آن به طور شفاف تصویرسازی نشده است. مجلس تلاش خواهد کرد موضوع رتبه بندی به طور شفاف در بودجه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز