خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه فلافل لبنانی در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۲۹۲

ما در این مطلب طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه به شیوه لبنانی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، شاید ساکنان کشور‌های عربی قبل از ما ایرانی‌ها فلافل را سر سفره‌شان برده باشند، اما این روز‌ها نام فلافل با شهر‌های جنوبی ایران گره خورده است. آماده کردن این غذای گیاهی که فلفل فراوانش به آن طعمی خاص و خوشایند داده است، ساده‌تر از چیزی است که همیشه فکر می‌کردید. ما در این مطلب طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه به شیوه لبنانی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه فلافل

نخود خام یک فنجان

پیاز رنده شده یک فنجان

تخم گشنیز نصف قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده تازه دو قاشق غذاخوری

گشنیز خرد شده تازه دو قاشق غذاخوری

نمک یک قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز خشک شده یک و نیم قاشق

سیر چهار حبه

زیره یک قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری

آرد چهار قاشق غذاخوری

گوجه و پیاز برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه فلافل لبنانی

طرز تهیه این فلافل تا اندازه‌ای شبیه به روش تهیه فلافل گیاهی است. نخود‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید تا جایی که آب حدود یک تا دو بندانگشت بالاتر از سطح نخود‌ها باشد. صبور باشید و اجازه دهید که نخود‌ها طول شب بگذارید در آب باشند. یادتان نرود که نخود‌ها باید تنها نیمی از کاسه را اشغال کنند تا آرام آرام آب را در بافتشان جذب کنند و حجم‌شان دو برابر شود.

بعد از گذشت یک شب، نخود‌های شما کمی نرم‌تر می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در مخلوط‌کن با مواد دیگر ترکیب کنید. نخود‌ها و پیاز را در کاسه مخلوط‌کن که تیغه فلزی دارد بریزید و فلفل، گشنیز، جعفری، تخم گشنیز، نمک، سیر و زیره را به کاسه اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا زمانی که همه آن‌ها خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کنند.

آرد و بیکینگ پودر را روی ترکیبی که آماده کرده‌اید بپاشید و هم بزنید. میزان آرد تنها باید به قدری باشد که وقتی می‌خواهید توپ‌های فلافل را درست کنید آن‌ها به دستتان نچسبند؛ پس با اضافه کردن بیش از اندازه آرد فلافل را سفت و خشک نکنید.

یک راه دیگر هم برای به دست نچسبیدن مخلوط و از هم نپاشیدن فلافل‌ها در تابه این است که مایه را برای چند ساعت در یک کاسه بریزید و روی آن را پوشانده و در یخچال قرار دهید.

از خمیر فلافل به اندازه گردو جدا کرده و با دست آن را مانند توپ گرد کنید. سپس می‌توانید آن‌ها را با فشار دست کمی بیضی یا صاف کنید. می‌توانید از اسکوپ فلافل نیز برای اینکار استفاده کنید. در فاصله قالب زدن فلافل‌ها مقدار قابل توجهی روغن را در تابه کوچکی بریزید و روی اجاق بگذارید. وقتی روغن حسابی داغ شد، فلافل را در آن بیندازید. داغی روغن باید به حدی باشد که اطراف فلافل شروع به قل‌قل کند.

اگر فلافل شما از هم پاشید با باقی مایه مقدار کمی آرد اضافه کنید. بعد از سرخ شدن فلافل‌ها هم آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافه‌شان جذب دستمال شود. اگر هم می‌خواهید فلافل‌تان کم‌چرب باشد، می‌توانید سراغ دستور تهیه فلافل رژیمی بروید.

فلافل شما حاضر است. آن‌ها را با گوجه و پیاز و ترشی تزئین کرده و با نان پیتا میل کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز