خبرگزاری کار ایران

فولاد مبارکه در جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۷۴

شرکت فولاد مبارکه، غول بزرگ صنعتی استان اصفهان و کشور، این روزها با وجود تداوم تحریم‌ها و پاندمی کرونا، اما پرقدرت‌تر از همیشه ‌در مسیر توسعه از پیش تعیین‌شده، در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و “جهش تولید” گام بر می‌دارد.

به گزارش ایلنا از معدن ۲۴، فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

این مجتمع با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی است.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود.

شرکتی که بررسی آمارها عملکردش در آیینه سامانه کُدال، حاکی از تولید پنج میلیون و ۳۲۸ هزار تن انواع محصولات توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای سال مالی ۹۹ تا پایان آبان‌ماه است.

مبارکه در این مدت سه میلیون و ۶۸ هزار تن محصولات گرم، ۹۷۹ هزار تن محصولات سرد، ۱۹۵ هزار تن محصولات پوشش دار و یک میلیون و ۸۶ هزار تن سایر محصولات تولید کرد که با در نظر داشتن شرایط تداوم تحریم‌ها و پاندمی کرونا تحسین‌برانگیز است.

آن‌طور که مدیرعامل این شرکت اعلام کرده، اجرای برنامه توسعه مشتمل بر ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو در مبارکه در دستور کار است و جذب و استخدام ۲۰ هزار نیرو را به دنبال خواهد داشت.

این برنامه شامل طرح‌هایی همچون طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، افزایش ۱.۵ میلیون تُنی فولاد هرمزگان، سفید دشت، اردکان و ورق خودرو کاشان خواهد بود.

طرح‌هایی که با اجرای آنها ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران مختلف در سراسر کشور تزریق خواهد شد که در راستای دستور رهبر معظم انقلاب برای “جهش تولید” بسیار موثر خواهد بود.

این مجتمع صنعتی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است که سهم ۲۰ درصدی در تولید فولاد منطقه منا (شمال آفریقا و خاورمیانه) دارد.

بنا به گفته کارشناسان، امروز ارزش بازار این شرکت به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۷.۲ میلیون تُن محصول در داخل این شرکت تولید می‌شود و گروه فولاد مبارکه شامل فولاد هرمزگان و فولاد سبا در مجموع نزدیک به ۱۰.۲ میلیون تُن فولاد خام تولید می‌کنند.

در اهمیت این گروه، همین بس که حدود یک‌هزار کارخانه در کشور به این شرکت کالا ارائه و حدود سه هزار کارخانه از محصولات تولیدی این مجتمع استفاده می‌کنند و این مجموعه برای حدود ۳۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجموعه‌ای که از معادن سنگ‌آهن تا ورق رنگی در واحدهای آن وجود دارد و یکی از دلایلی که حاشیه سود فولاد مبارکه نسبت به سایر فولادسازها بیشتر است، در اختیار داشتن تمام حلقه‌های زنجیره تولید به‌طور کامل است.

بی‌شک، در همه این موفقیت‌ها که با در نظر داشتن شرایط تحریمی و کرونایی ارزش آنها صدچندان می‌شود، نقش مدیران این شرکت از صدر تا ذیل بی‌بدیل و مثال‌زدنی است. به‌طوری که “علیرصا رزم‌حسینی” وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر هفته گذشته خود به استان اصفهان تاکید کرد: همچون ۳۰ سال‌ گذشته که ثبات مدیریت عامل اصلی موفقیت فولاد مبارکه بوده، باید این رویه همچنان ادامه داشته باشد و مدیرعامل فولاد مبارکه زودتر از پنج سال تغییر نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز