خبرگزاری کار ایران

جوی دو سر و خواص آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۸۲

جوی دوسر در میان غلات ظاهرا موثرترین غله در کاهش کلسترول خون است.

به گزارش ایلنا،‌ سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار اجازه داد که بر اساس پژوهش‌های نشاندهنده تاثیربخشی فیبرهای محلول موجود در  جوی دوسر در کاهش خطر بیماری‌های قلبی برای آن به عنوان یک ماده غذایی به طور خاص سلامت‌بخش تبلیغ شود.

فیبرهای محلول که در آب حل می‌شوند در روده‌ها به صورت ژل درمی‌آیند. این ژل مقداری از کلسترول مواد غذایی را به دام می‌اندازد و مانع جذب آن می‌شود، بنابراین کلسترول به جای وارد شدن به شریان‌های شما دفع می‌شود.

برخی شواهد هم نشان می‌دهند خوردن جوی دوسر میزان قند خون را کاهش می‌دهد و به ایجاد احساس سیری کمک می کند.

جوی دوسر سبوس‌دار معمولا مانند جوی معمولی به صورت پرک درمی‌آید. برخی از افراد قوام اندکی سفت‌تر جوی دوسر نیم‌کوب را می‌پسندند، گرچه زمان بیشتری برای پختن جوی دوسر نیم‌کوب نسبت به جوی دوسر پرک لازم است.

برای صرفه‌جویی در زمان جوی دوسر نیم‌کوب را به ظرف حاوی آب جوش بیفزایید، بعد ظرف را از روی اجاق بردارید و در آن را بگذارید و بگذارید یک شب به حال خود بماند. صبح دوباره محتوای ظرف را جوش بیاورید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بپزد. می‌توانید مقداری زیادی از جوی دوسر نیمکوب به این ترتیب بپزید و باقیمانده را دریخچال بگذارید و وعده هر روز صبح را با مایکروویو دوباره گرم کنید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز