خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت احوال؛

احراز هویت در ۱۲۵ دستگاه دولتی، الکترونیکی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۵۷

هم اکنون، شناسایی افراد در فضای فیزیکی از طریق کارت شناسایی ملی و یا شناسنامه صورت می گیرد اما هدف ثبت احوال این است تا در شناسایی و تصدیق هویت افراد، مدارک کاغذی حذف و شناسایی به صورت الکترونیکی میسر شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اتصال ۱۲۵ دستگاه دولتی و نهادهای عمومی به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، اعلام کرد: این دستگاه ها تنها از طریق کد ملی و بدون نیاز به مدارک کاغذی می توانند هویت مراجعین خود را احراز کنند.

به گزارش ایلنا، «محمدناظمی اردکانی» در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان ثبت احوال کشور و پست بانک افزود: از آنجایی که همه شهروندان یک شماره ملی ۱۰ رقمی منحصر به فرد دارند، دستگاه ها می توانند تنها از طریق کدملی متقاضی و بدون نیاز به کپی مدارک هویتی، هویت متقاضیان خود را احراز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بالغ بر ۱۶۰ هزار نقطه در سطح کشور از این طریق، هویت مراجعین را احراز می کنند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های پست بانک، این تعداد به ۱۷۰ هزار نقطه و یا بیشتر در سطح کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه به سمت حذف مدارک کاغذی در حرکت هستیم، گفت: در زمان حاضر این کار در قم و اهواز به صورت آزمایشی انجام می شود و در صورت نتیجه بخش بودن، به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد و بایگانی الکترونیکی جایگزین بایگانی کاغذی خواهد شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه برای داشتن دولت الکترونیک شناسایی افراد در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد، کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: این مهم، باعثتسهیل و صرفه جویهای عظیم اقتصادی می شود.

ناظمی اردکانی افزود: هم اکنون، شناسایی افراد در فضای فیزیکی از طریق کارت شناسایی ملی و یا شناسنامه صورت می گیرد اما هدف ثبت احوال این است تا در شناسایی و تصدیق هویت افراد، مدارک کاغذی حذف و شناسایی به صورت الکترونیکی میسر شود.

«محمد حسن زاده» رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: در حال حاضر ثبت احوال، نوآورترین و پیشروترین سازمان در استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین در کشور است.

وی ضمن قدردانی از تحولات بزرگ و مفید در ثبت احوال گفت: این تحولات علاوه بر کمک به دستگاه های اجرایی برای جامعه و مردم نیز مفید است.

تفاهم نامه بین سازمان ثبت احوال کشور و پست بانک با حضور محمدناظمی اردکانی رییس ثبت احوال و محمود حسن زاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک به منظور امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیکی هویت ملی به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز