خبرگزاری کار ایران

ظرفیت کاروان‌های نوروزی عمره تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۵۵

تاکنون بیش از ۷۰ درصد از زایران مرحله نخست عمره مفرده به عربستان اعزام شده‌اند.

مدیر کل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به نام نویسی در کاروان‌های مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه، از تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعلام شده در استان‌ها تا ۱۵ فروردین ماه ۹۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از زایران مرحله نخست عمره مفرده به عربستان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم اعزام زایران ایرانی به عمره مفرده از ۲۱ اسفند ماه ۹۳ تا ۲۷ خرداد ماه ۹۴ انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در این مرحله بیش از ۴۰۰ هزار زایر ایرانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزام زایران نوروزی نیز از ۲۴ اسفند ۹۳ تا هفتم فروردین ماه ۹۴ انجام می‌گیرد که نام نویسی در این مرحله از ۱۶ بهمن ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین متقاضیان اعزام به عمره مفرده در ایام نوروزی است از این رو در روزهای نخست نام نویسی، ظرفیت کاروان‌ها تا ۱۵ فروردین ماه تکمیل شد.

مدیرکل پذیرش و برنامه ریزی اعزام سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: ظرفیت سایر کاروان‌ها تا ۲۷ خرداد ماه هنوز تکمیل نشده است و از ۲۵ بهمن ماه اولویت ۳۵۰ تا ۴۰۰ برای تکمیل ظرفیت باقیمانده کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.

وی به ارایه آماری از زایران اعزامی در مرحله نخست به عمره مفرده پرداخت و گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۶ زایر ایرانی توفیق تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره را داشته‌اند که این دوره اعزام‌ها تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

سرخوش افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است تا ۲۰ اسفند ماه بیش از ۳۰۰ هزار زایر از کشورمان به سرزمین وحی اعزام شوند که براساس آمار به دست آمده تاکنون بیش از ۷۰ درصد از این گروه در مرحله اول اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی تاکنون با ۷۱۳ پرواز صورت گرفته است که شرکت هواپیمایی ایران ایر با ۱۷۵ پرواز، ۵۱ هزار و ۴۳ زایر، هواپیمایی ماهان با ۱۹۱ پرواز ۵۵ هزار و ۴۸۱ زایر و شرکت هواپیمایی عربستان با ۳۴۷ پرواز ۱۰۸ هزار ۷۴۲ زایر را به این کشور انتقال داده‌اند.

سرخوش تصریح کرد: جهت صدور روادید زایران عمره گزار تا امروز آمار ۳۲۴ هزار و ۵۱ زایر به سفارت عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است که برای ۲۷۶ هزار و ۲۹۶ زایر رقم الکترونیک و برای بیش از ۲۴۳ هزار زایر روادید عمره صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز