خبرگزاری کار ایران

آغاز اعزام کاروان‌های زمینی عتبات به کاظمین از امروز

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۲۶

خوشبختانه با تلاش هایی که طی دو ماه اخیر صورت گرفته است و مذاکراتی که با مقامات عراقی داشتیم شرایط لازم در شهر کاظمین فراهم شد تا اعزام زائران هوایی و زمینی به این شهر زیارتی مهیا شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام کاروان های زمینی عتبات از امروز(شنبه) به کاظمین آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی زائران ایرانی به کاظمین با نظم در حال انجام است، گفت: خوشبختانه با تلاش هایی که طی دو ماه اخیر صورت گرفته است و مذاکراتی که با مقامات عراقی داشتیم شرایط لازم در شهر کاظمین فراهم شد تا اعزام زائران هوایی و زمینی به این شهر زیارتی مهیا شود.

وی با بیان اینکه برای اعزام زائران به کاظمین هیچ مشکلی نداریم، اظهار کرد: اعزام زائران از روز سه شنبه ۳۰ دی ماه به صورت کاروان هوایی آغاز شد که زائران این کاروان ها برای نخستین بار پس از هشت ماه تعطیل بودن سفر کاظمین وارد این شهر شدند و یک شب در این شهر اقامت داشتند و به زیارت بارگاه ملکوتی امام جواد و امام هادی(ع) رفتند.

نظافتی اضافه کرد: از روز سه شنبه همه کاروان های هوایی به شهر کاظمین هم مشرف شده اند و بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته و با مهیا شدن شرایط پذیرش زائر در شهر کاظمین از جمله آماده شدن آشپزخانه های پخت غذای زائر و اقامت سراها، کاروان های زمینی از روز شنبه چهارم بهمن ماه به کاظمین خواهند رفت، بنابراین تعداد کاروان های اعزامی به کاظمین از این تاریخ به بعد افزایش خواهد داشت و ما شاهد حضور زائران بیشتری در این شهر خواهیم بود.

وی درباره مدت زمان حضور زائران ایرانی در کاظمین گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، کاروان های هفت روزه یک شب را در کاظمین اقامت خواهند داشت و کاروان های سه یا چهار روزه، به صورت عبوری تقریبا نصف روز را در کاظمین خواهند بود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص افزایش قیمت سفرهای جدید عتبات اظهار کرد: کاروان های زمینی به خاطر اضافه شدن اعزام کاظمین اضافه هزینه ۳۰ هزار تومانی خواهند داشت و طی دو هفته آینده بسته های قیمتی جدید عتبات اعلام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز